شناسهٔ خبر: 148313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت کاری راه وشهرسازی جنوب کرمان

جنوب کرمان بازدید سرپرست اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان در اغاز بازیدهای خود از پروژهای راه و شهرسازی که به همراه نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی انجام شد، از اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در برنامه اداره کل راه وشهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، ابراهیم امیری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید از پروژه‌های راه وشهرسازی که به همراه نماینده مردم ۶ شهر ستان جنوب کرمان و فرمانداران و مسئولین محلی شهر ستانها انجام شد، گفت: از ۸ پروژه راه و شهرسازی در شهرستانهای کهنوج، رودبار جنوب قلعه گنج و منوجان به همراه مسئولین شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بازدید کردیم و خواستار این هستیم که ساخت پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد و اولویت ما پروژه‌های نیمه تمام است تا مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. 

وی در تشریح این پروژه‌ها اظهار کرد: در حوزه راه‌سازی پروژه‌های مورد بازدید ما قطعه ۳ و ۴ بزرگراه کهنوج – رودان بود که با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال انجام است و عملیات زیرسازی وابنیه فنی مسیر در دست ساخت است. همچنن پل وردی منوجان به اتمام رسیده و پیمانکار در حال اجرای خاکریزی دو طرف پل است. 

امیری بیان کرد: محور کهنوج – قلعه گنج از دیگر محوهای مواصلاتی است که تاکنون زیرسازی و ابنیه فنی آن در حال انجام است و دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ در صد است.

وی در خصوص محور سه راهی چاه لک – چاه حسن نیز عنوان کرد: این محور به طول ۲۲۶کیلومتر در حوزه استحفاظی این اداره کل که ۱۳۵ کیلومتر آن ساخته شده وزیرسازی  ۱۶ کیلومتر آن انجام و اماده آسفالت است و با تامین قیر و تخصیص اعتبار اجرای آسفالت آن عملیاتی خواهد شد.

 مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان دربازدید از پل بهادر آباد گفت: عملیات اجرایی شامل زیرسازی و ابنیه فنی طرفین پل با پیشرفت فیزیکی ۴۵درصد در حال انجام است بتن ریزی ۸۴ عدد شمع، ساخت تیرهای پیش ساخته به تعداد ۸۵ عدد واجرای سر شمع‌ها به تعداد ۷ عدد انجام شده و ادامه عملیات اجرایی آن در حال انجام است. 

وی در ادامه بازدید از سه پروژه دیگر استخر منوجان، سالن مجتمع فرهنگی هنری قلعه گنج و استخر شنای رودبار جنوب گفت: پروژه استخر منوجان با زیر بنای ۱۲۰۰متر مربع درحال انجام مرحله‌ تکمیل نازک کاری با  پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است و مجتمع فرهنگی هنری قلعه گنج با زیر بنای ۱۳۷۵متر مربع در مرحله نازک کاری است و ساختمان اداری ان تقریبا تمام شده و سالن آمفی تئاتر آن در حال اجرا  و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. استخر رودبار جنوب نیز با زیر بنای ۱۰۰۰متر  با پیشرفت فیزیکی ۵۵ در صد در حال انجام است. 

 شکرالهی نماینده ۶ شهر ستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام همکاری خود برای دریافت بودجه‌های لازم جهت تکمیل این پروژه‌ها ضمن تشکر از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، اظهار کرد: امید واریم هرچه سریعتر این پروژه‌ها به اتمام برسد ومردم بتوانند از پروژهای در حال ساخت بهره‌مند شوند به ویژه بحث راه که مورد توجه ما در مجلس شورای اسلامی است.