شناسهٔ خبر: 150247 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تکمیل راهگذرها برای استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران/۱۰ هزار ناوگان مسافری و باری تا بهار ۱۴۰۳ به ناوگان جاده‌ای افزوده می‌شود

منجیل-رودبار تکمیل راهگذرها برای استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران، برنامه افزودن ۱۰ هزار ناوگان مسافری و باری تا بهار ۱۴۰۳ به ناوگان جاده‌ای، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۳ پروژه در حوزه راهداری استان چهارمحال و بختیاری، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تکمیل راهگذرها برای استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمایل کشورهای خارجی برای استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران گفت: تکمیل راهگذرها با جذب سرمایه‌های خارجی به صورت جدی در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.

۱۰ هزار ناوگان مسافری و باری تا بهار ۱۴۰۳ به ناوگان جاده‌ای افزوده می‌شود

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور از توسعه و نوسازی ناوگان جاده‌ای و باری با واردات ۲ هزار اتوبوس مسافری و ۸ هزار کامیون و کشنده تا بهار ۱۴۰۳ خبر داد.

آزادراه منجیل-رودبار بهمن زیر عبور می‌رود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از آزادراه منجیل-رودبار گفت: برای رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت و رفاه حال مسافران، آزادراه منجیل-رودبار، بهمن امسال با رعایت ایمنی کامل زیربار ترافیکی می‌رود و تا خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۳ پروژه در حوزه راهداری استان چهارمحال و بختیاری

در سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان چهارمحال و بختیاری، ۲۵۳ پروژه حوزه راهداری وحمل‌ و نقل جاده‌ای با مجموع ۲۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار، افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

ایران کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه‌ای می‌شود

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور مطالعات راهبردی گفت: مقدمات لازم برای آموزش‌ مدرسان، آزمون‌گران و ارتقای محتوا و کیفیت آموزش‌های رانندگان از سوی اتحادیه حمل و نقل بین‌المللی اروپا فراهم شده و به زودی ایران به کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل کالا و مسافر تبدیل می‌شود.

بسیج همه‌جانبه امکانات و ظرفیت‌ها برای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از بسیج همه‌جانبه امکانات و ظرفیت‌های قانونی موجود برای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی با برگزاری منظم جلسات شورای عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ایمنی کشور و کمیسیون ایمنی راه‌های کشور خبر داد.

عبور ۷ میلیون و ۱۲۱ هزار تن کالای ترانزیتی از مرزهای کشور

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طی هفت ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۷ میلیون و ۱۲۱ هزارتن کالای ترانزیتی از قلمرو کشور عبورکرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

ثبت‌نام سی‌امین آزمون متقاضیان شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا آغاز شد

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، زمان ثبت نام برای برگزاری سی‌امین آزمون متقاضیان شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا اعلام شد.

ترانزیت کالا از پایانه مرزی میلک در استان سیستان و بلوچستان ۷۷ درصد رشد داشت

مدیر پایانه مرزی میلک از ترانزیت ۲۶۳ هزار و ۵۴۵ تن کالا توسط ۱۱ هزار و ۵۱۶ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی میلک خبر داد و گفت: ترانزیت کالا از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۷ درصدی داشته است.

محور سیل‌زده چمن‌بید-جنگل گلستان با ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ایمن‌سازی می‌شود

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی بستر رودخانه و دیواره‌های ساحلی در محور خسارت دیده از سیل در محور چمن بید-جنگل گلستان مورد نیاز است.

کتاب راهنمای مدیریت روسازی رونمایی شد

کتاب راهنمای مدیریت روسازی که با تلاش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گردآوری شده است، با حضور مسئولان و دانشگاهیان، رونمایی شد.

صدور دستور تأمین اعتبار برای ۴ پروژه مهم راهسازی استان ایلام

در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و وزیرراه و شهرسازی دستور تأمین اعتبار و درخواست اعمال ماده ۲۳ (قرار گرفتن طرح ها در ردیف اعتبارات ملی) صادر شد.