شناسهٔ خبر: 150813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد؛

جانمایی ۳۳ پایگاه راهداری زمستانی ثابت و سیار در محورهای مازندران

مازندران مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران ازجانمایی ۳۳ پایگاه راهداری ثابت و سیار در طول محورهای مواصلاتی استان در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران حسن جهانیان اظهار کرد: ۲۵۰دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به همراه ۳۵۰ نفر پرسنل برای طرح راهداری زمستانی در راهدارخانه‌های بین‌راهی استان مستقر شدند که براساس برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای آبان حدود ۶۱ درصد نیروها در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه نمک، شن و ماسه در راهدارخانه‌های استان برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها دپو شده است، تصریح کرد:‌ همه ساله در نیمه اول سال نسبت به تهیه و حمل نمک، شن و ماسه مورد نیاز برای راهدارخانه‌های زمستانی استان اقدام می‌شود.

جهانیان با تاکید بر اینکه هرلحظه احتمال وقوع کولاک، برف و یخ‌بندان در این گردنه‌ها ی استان وجود دارد، اظهار کرد: خدمات‌رسانی راهداری زمستانی به این نقاط را در اولویت اول قرار داده‌ایم تا مشکلی برای تردد به وجود نیاید.

وی در ادامه افزود: در طول گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر حدود ۱۰دستگاه دوربین نظارتی فعال است که به‌صورت آنلاین از مرکز راهداری استان دوربین‌ها رصد و محورها پایش می‌شوند؛ بدین‌ترتیب در صورت بروز مشکل می‌توان به‌ نزدیک‌ترین پایگاه محدوده برای ارائه خدمات‌ اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: تابلوهای پیام متغییر (VMS) نیز در طول محورها مستقر است و وضعیت جوی و شرایط جاده‌ها را آنلاین اطلاع‌رسانی می‌کند و همچنین تلفن گویای ۱۴۱ شبانه‌روزی در اختیار کاربران جاده است.

جهانیان با اشاره به داشتن ارتباط تنگاتنگ با اداره کل هواشناسی استان دارند، تصریح کرد: به‌صورت مداوم و روزانه اطلاعات جوی را از اداره هواشناسی دریافت می‌کنیم تا آمادگی کامل برای مدیریت راه‌ها داشته باشیم.