شناسهٔ خبر: 150969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفر ینی شهری بندرگز مصوب شد؛

تدوین بسته های تشویقی نوسازی بومی شده برای بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری بندرگز

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری بندرگز گفت: شهرداری بندرگز می تواند بسته تشویقی متناسب با نیاز شهر را تهیه و به کمیسیون ماده پنج استان ارائه کند و با بومی سازی این بسته تشویقی، نوسازی متناسب با شهر انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بندرگز  با محوریت بهسازی محلات هدف بازآفرینی و آسفالت معابر خاکی، تشکیل حلقه های میانی و تشریح بسته های ۱۹ بندی تشویقی در محلات هدف بازآفرینی شهری برگزار شد.

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه گفت: در استان گلستان طی یک سال تعهد صدور حدود هفت هزار پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری داریم که از این تعداد ۷۳ صدور پروانه سهم بندرگز می باشد.

وی افزود: بندرگز با صدور ۹۸ پروانه ساخت در بافت فرسوده یکی از شهرستان های پیشرو در نوسازی و صدور پروانه ساخت بازآفرینی محلات هدف در استان گلستان می باشد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این شهر دارای ۶۰ هکتار بافت فرسوده مصوب است و از محل قیر ۱۴۰۰، در سال گذشته ۸۴ تن قیر به شهرداری بندرگز اختصاص یافت.

وی همچنین تصریح کرد: این حجم از قیر برای آسفالت ۱۰ هزار و ۴۳۵ متر مربع معابر خاکی به شهرداری واگذار شد.

ملک افزود: اولویت ما در سال ۱۴۰۲، رفع تمامی معابر خاکی استان است که این امر با همکاری شهرداری ها محقق خواهد شد. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده در نظر گرفته که سازنده ها می توانند با استفاده از این بسته های۱۹ بندی تشویقی با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

وی افزود: شهرداری بندرگز می تواند بسته تشویقی متناسب با نیاز شهر را تهیه و به کمیسیون ماده پنج استان ارائه کند و با بومی سازی این بسته تشویقی، نوسازی متناسب با شهر انجام شود.