شناسهٔ خبر: 152635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تشریح کرد:

آخرین وضعیت پروژه چهارخطه رامشیر- ماهشهر

راه خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت پروژه چهارخطه رامشیر- ماهشهر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی با اشاره به اهمیت چهارخطه شدن محور رامشیر- ماهشهر اظهار کرد: طول محور رامشیر به سمت ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۳۲.۵ کیلومتر باقی‌مانده از این مسیر به صورت دو خطه باقی مانده که ۲۰ کیلومتر آن در دو قطعه ۱۰ کیلومتری پروژه فعال است

وی افزود: ۴ کیلومتر از قطعه اول روکش آسفالت شده است همچنین ۲ کیلومتر از آن به رو سازی رسیده است مابقی نیز تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود.

بهرامی گفت: در قطعه دوم نیز زیر سازی ۶ کیلومتر به اتمام رسیده است و در صورت تزریق به موقع اعتبارات مطابق با برنامه زمانبندی شده این پروژه بصورت چهار خطه زیربار ترافیک می رود.

وی با بیان اینکه چهارخطه کردن محور رامشیر - ماهشهر بک پروژه ملی است، گفت: افزایش ایمنی، کاهش حوادث و تسهیل تردد در محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

بهرامی ادامه داد: محور ارتباطی رامشیر- ماهشهر یک محور ترانزیتی است که محصولات پتروشیمی از بندر امام و ماهشهر از طریق این محور به سمت استان های اصفهان و چهارمحال بختیاری انتقال می یابد.

وی تصریح کرد: در این محور، ترافیک بسیار سنگین است و غالب ترافیک نیز از سمت ماهشهر به سمت رامشیر است.

 معاون مهندسی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی استان و وزارت راه و شهرسازی، امیدواریم اعتبارات مصوب شده این پروژه به موقع تخصیص یابد.