شناسهٔ خبر: 152895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایمنی و ترافیک

مسابقه نقاشی مدارس در آستانه فرارسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با حضور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام طرح آموزش ایمنی در مدرسه هجرت شهر ایلام به منظور تبیین اهمیت بخش راهداری و حمل و نقل در بین دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام) اکبر هواسی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام، اظهار کرد: این برنامه به منظور آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه ، خیابان وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برگزار می شود.

اکبر هواسی فرهنگ سازی در زمینه راهداری و شیوه‌های کاهش تصادفات جاده‌ای را امری مهم و قابل توجه دانست و گفت:  آغاز این فرهنگ سازی بهتر است از سنین پایین تر انجام شود تا در آینده، شاهد تصادفات کمتر در سطح استان باشیم.

وی به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع راهداری و حمل ونقل با هدف آموزش و فرهنگ سازی بین دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقه به منظور کاهش تصادفات جاده ای، اهمیت بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای و استفاده از حمل و نقل عمومی و با شرکت ۲۵۰ دانش آموز در مدرسه هجرت شهرستان ایلام برگزار شد.

لازم به ذکر است؛ ایمنی در جاده، نماز در سفر، راهداران فداکار و حمل و نقل عمومی از محورهای اصلی این مسابقه بود که در آستانه فرا رسیدن هفته حمل و نقل ،رانندگان و راهداری بین دانش آموزان برگزار و پس از بررسی آثار به ۴۰ اثر برگزیده جوایزی اهدا شد و در پایان از فرزندان ‌رانندگان که در بخش حمل ونقل جاده ای فعالیت دارند تقدیر ویژه به عمل آمد.