شناسهٔ خبر: 154477 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

فرآیند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به بیش از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد رسید/۱۰۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات روستایی ۳۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها

کوی زیتون زنجان فرآیند ساخت یک میلیون و ۹۳۰ هزار نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، معرفی ۱۰۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات روستایی ۳۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها، بهره‌برداری از ۵۴ هزار و ۶۰۱ واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده طی دولت سیزدهم، بخشی از مهمترین اخبار مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد

آغاز عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد در استان خبر داد و گفت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد عبور کرد.

بهره‌برداری از ۵۴ هزار و ۶۰۱ واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده طی دولت سیزدهم

افتتاح ۲۶۰ واحد نوسازی شده در بافت فرسوده اردبیل

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افتتاح و بهره‌برداری از ۲۶۰ واحد نوسازی شده در بافت فرسوده اردبیل همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم ۵۴ هزار و ۶۰۱ واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده احداث و بهره‌برداری شد.

۶۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در اردبیل افتتاح شد

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل ۶۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در بخش شهری و روستایی افتتاح و تحویل مردم شد.

نوسازی در بافت‌های ناکارآمدی شهری فرصتی برای تاب‌آوری شهرها و تامین مسکن

آمار واحدهای در دست نوسازی در دولت سیزدهم به ۱۸۲ هزار و ۳۵۰ واحد رسید

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری به عنوان فرصتی برای تاب‌آوری شهرها و تامین مسکن تاکید کرد و گفت: آمار واحدهای در دست نوسازی در دولت سیزدهم به ۱۸۲ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.

۴ پروژه بازآفرینی شهری در البرز به زودی بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه به زودی چهار پروژه بازآفرینی شهری در استان البرز بهره‌برداری می‌شود بر ضرورت همگام‌سازی اهداف نهضت ملی مسکن با نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

تجمیع پلاک‌های فرسوده راهکار کاهش بناهای لرزان در بافت‌های فرسوده شهری است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر تجمیع پلاک‌های فرسوده برای کاهش بناهای لرزان در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه میدان کار در دست بخش خصوصی و مالکیت از آن مردم است راهبرد ما مردمی‌سازی با تدوین بسته تشویقی موثر و رفع موانع کار است.

شناسایی بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

افتتاح و تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در بهمن امسال

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از افتتاح و تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در شهرهای جدید برای بهمن ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با افتتاح‌های بهمن ماه امسال میزان افتتاح واحدهای تکمیل شده در شهرهای جدید طی دولت سیزدهم به بیش از ۴۵ هزار واحد می‌رسد.

خلع‌ید پیمانکاران بدعهد مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: تا سال آینده مسکن مهر پردیس باید تکمیل و تحویل متقاضیانی شود که بیش از ۱۲ سال در انتظار تحویل واحدهایشان هستند و برای این کار با هیچ پیمانکاری مماشات نخواهیم کرد.

۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن صدرا در ۱۴۰۳ تکمیل و تحویل می‌شود

مدیرعامل شهر جدید صدرا با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۳۰۱ واحد مسکونی نهضت ملی در شهر جدید صدرا در استان فارس در حال ساخت است از برنامه تکمیل و بهره‌برداری از ۵ هزار واحد مسکونی در افق ۱۴۰۳ خبر داد.

برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری به زودی مصوب می‌شود

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری جمع‌بندی و در اولین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار جهت تصویب طرح خواهد شد.

قرارداد بهسازی ۴۳ هزار و ۳۳۷ واحد مسکونی بافت فرسوده منعقد شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن تاکنون قرارداد بهسازی ۴۳ هزار و ۳۳۷ واحد مسکونی بافت فرسوده به مبلغ ۷۷ هزار میلیارد ریال را منعقد کرده است. از این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال سهم دولت و ۴۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بانک مسکن بوده است.

قرارداد تسهیلاتی ۹۹ هزار و ۱۰۰ واحد نهضت ملی خودمالکی منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۹۹ هزار و ۱۰۰ واحد خودمالکی نهضت ملی مسکن در آن بانک خبر داد.

رفع فوری تعرض به یک هزار و ۴۸۰ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به یک هزار و ۴۸۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت این سازمان از ابتدای سال جاری تا آذرماه خبر داد.

اختصاص زمین رایگان ۹۹ ساله به کارکنان صنایع

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دولت با اختصاص زمین رایگان ۹۹ ساله به صنایع، برای احداث مسکن کارکنان فاقد مسکن صنعت در تلاش است تا مسئله مسکن این قشر جامعه را حل کند.

۱۰۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات روستایی ۳۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شدند

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام آغاز پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن در بخش روستایی توسط ۹ بانک عامل با ابلاغ بانک مرکزی از معرفی یکصد هزار متقاضی دریافت تسهیلات نهضت ملی روستایی از سوی آن بنیاد به بانک‌ها خبر داد.