شناسهٔ خبر: 155604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

افزایش ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از جابه‌جایی بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از مبدأ استان  در ۱۰ ماهه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: در ۱۰ ماهه گذشته جابه‌جایی دو میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۴۲ مسافر به مقاصد درون و برون استانی انجام شده که این میزان مسافر نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۲۲ مسافر بوده ۲۳ درصد افزایش داشته است.

آهکی ضمن اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰۰ راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بیان کرد: تعداد سفر انجام شده از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی ۱۰ ماهه سال‌جاری، ۳۲۱ هزار و ۲۹۲ سفر بوده است که این جابه‌جایی ها توسط ۱۹۲ دستگاه اتوبوس، ۷۱۹ دستگاه مینی‌بوس و ۶۷۵ دستگاه سواری صورت پذیرفته که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان‌می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل برشمرد و گفت: به‌منظور کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای و ارتقا ایمنی تردد در سطح استان طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل‌نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه به‌طور مستمر در حال اجراست.

وی افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.