شناسهٔ خبر: 155688 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

۵ شهر گلستان مشمول مصوبه احتکار زمین شورای‌عالی شهرسازی و معماری می‌شوند

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، اراضی خالی با مساحت بالای ۵ هزار متر مربع، در صورت عدم قرارگیری در چرخه ساخت‌وساز، کاربری آنها به کاربری خدمات عمومی تغییر خواهد کرد که در استان گلستان پنج شهر مشمول این مصوبه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: خرداد ماه سال جاری مصوبه سیاست‌های محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهرها توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، کاربری زمین‌هایی که ۱۰ سال بعد از صدور مجوز هنوز در فرآیند ساخت و ساز قرار نگرفته‌اند، بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج به کاربری خدمات عمومی تغییر می‌کند.

ملک ادامه‌داد: در کمیسیون ماده پنج استان یک ضرب الاجل شش ماهه برای مالکان این اراضی در نظر گرفته شده که چنانچه پیش از موعد مقرر نسبت به دریافت پروانه از شهرداری و احداث بنا اقدام کنند، زمین آنها از طرح خارج خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه اراضی خالی بالای پنج‌هزار متر مربع در این طرح قرار می‌گیرند، گفت: در حال حاضر پنج شهر گرگان، گنبد کاووس، علی‌آباد کتول، آزادشهر و بندر ترکمن مشمول این مصوبه می‌شوند.