شناسهٔ خبر: 157783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور مطرح کرد؛

حدود ۲.۵ میلیون نفر در شهرهای جدید کشور ساکن هستند

برنامه های دهه فجر اصفهان سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به وجود ۲۱ شهر جدید در کشور گفت: تا به امروز حدود ۲.۵ میلیون جمعیت در شهرهای جدید کشور ساکن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید غفوری رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در حاشیه مراسم واگذاری زمین رایگان به مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان اصفهان که همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد اظهار کرد: شهرهای جدید از زمان آغاز به کار تا کنون در قالب ۲۱ شهر جدید و ۱۹ شرکت در حال پیگیری است.  

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود ۲.۵ میلیون جمعیت در شهرهای جدید کشور ساکن هستند گفت: خدا را شاکریم که شهر جدید بهارستان شکل گرفته است و حدود ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در خصوص طرح های حمایتی که در شهرهای جدید اجرا و یا در دست اجرا است بیان کرد: در قالب طرح مسکن مهر حدود ۴۰۰ هزار واحد را چه در قالب مسکن مهر و چه در قالب طرح های خودمالکی و حمایتی پیگیری کردیم.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای ۱۳۵ هزار واحد تامین زمین انجام شده و عملیات اجرایی حدود ۱۲۴ هزار واحد آغاز شده است.  

غفوری عنوان کرد: تا کنون برای طرح جوانی جمعیت ۲ پویش از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده که اکنون پویش مهدوی در بازه زمانی دهه فجر لغایت میلاد با سعادت امام زمان (عج) در حال اجرا است.  

وی افزود: در شهر جدید بهارستان متقاضیانی که برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان ۴ فرزند زیر ۲۰ سال پالایش شدند حدوداً ۷۰۰ خانوار هستند و امروز مفتخریم که به حدود ۴۶۴ خانوار زمین تحویل می دهیم.  

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور خاطرنشان کرد: برای ۲۷ نقطه ساحلی در سواحل خلیج فارس و دریای عمان مطالعات انجام شده و هفته گذشته نیز ۲ شهر جدید را شروع کردیم.  

وی ابراز امیدواری کرد: که عملیات اجرایی سایر شهرهای جدید ساحلی را بتوان با مشارکت بخش خصوصی و هم پیوندی با استان های دیگر پیش برد.