شناسهٔ خبر: 158349 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد گذشت/ کاهش ۱۱ درصدی تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن تهران

مسکن پرند اتمام ۱۳۸ پروژه زیربنایی و روبنایی به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیاردتومان در شهرهای جدید، رعایت ممنوعیت ساخت و ساز در حریم گسلی تهران، مشهد و کرج، ساخت دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن، کاهش ۱۱ درصدی تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن در شهر تهران ، بخشی از مهم‌ترین اخبار مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی- مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

۲۰۰ هکتار زمین به شهر مهرگان الحاق می شود

وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های این وزارتخانه برای رفع مشکلات و موانع توسعه مسکن و حمل و نقل ریلی و جاده ای در استان قزوین را تشریح و از الحاق ۲۰۰ هکتار زمین به شهر مهرگان قزوین خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی خدمات زیربنایی شهرک عظیمیه با حضور وزیر راه و شهرسازی

عملیات اجرایی خدمات زیربنایی شامل اجرای فاز یک برق رسانی و آبرسانی شهرک عظیمیه قزوین و احداث دو باب مخزن ذخیره آب با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

رفع مشکلات اراضی ۳۰۰ هکتاری شهرک عظیمیه قزوین در دستور کار است

وزیر راه و شهرسازی‌گفت: مسایل و مشکلات اراضی ۳۰۰ هکتاری عظیمیه قزوین تنها بخشی از مشکلات زمین تعاونی‌ها است که البته قابل حل بوده و درحال تصمیم گیری‌های لازم برای آن هستیم.

آغاز آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان در قزوین

عملیات اجرایی آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی نهضت ملی مسکن استان قزوین با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

ثبت رکورد ساخت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی مسکن و تحویل واحدهای بیشتر به مردم خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی از ثبت رکورد ساخت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور خبر داد.

۷ هزار و ۲۳۴ واحد مسکونی در استان قزوین افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز به قزوین ۷۲۳۴ واحد مسکونی روستایی و شهری شامل مسکن روستایی، بازآفرینی شهری، انبوه سازی و خودمالکی در این استان را افتتاح کرد.

تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن در شهر تهران ۱۱ درصد کاهش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در دی ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مقایسه با ماه قبل ١١ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش ۶.۱ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران

مرکز آمار ایران اعلام کرد در فصل پاییز ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۱.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۷.۳ درصد) ۶.۱ واحد درصد کاهش داشته است.

۸۰ هزار واحد مسکونی بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم نوسازی و تحویل شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی واحدهای بافت فرسوده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از ۲۲۰ هزار واحد عبور کره است، گفت: واحدهای نوسازی و بهره برداری شده در دولت سیزدهم به مرز ۸۰ هزار واحد رسید.

اجرای ۶۱۸ هزار و ۸۹۴ واحد نهضت ملی توسط بنیاد مسکن

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۶۱۸ هزار و ۸۹۴ واحد نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از میزان واحدهایی که اجرایی شده است، ۲۲۵ هزار و ۲۷۸ واحد تکمیل و تحویل مردم شد.

قرارداد تسهیلاتی ۳۲۳ هزار و ۴۰۱ واحد نهضت ملی در بانک مسکن منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن از افتتاح حساب یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۴۲ نفر در بانک مسکن خبر داد و گفت: قرارداد تسهیلاتی ۳۲۳ هزار و ۴۰۱ واحد در بانک مسکن منعقد شده است.

۶ هزار و ۳۲۲ متقاضی ایثارگر،تسهیلات ساخت و خرید مسکن دریافت کردند

بانک مسکن اعلام کرد: تسهیلات خرید و ساخت مسکن جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده های شهدا به تعداد ۶ هزار و ۳۲۲ نفر از متقاضیان گروه هدف پرداخت شد.

ممنوعیت ساخت و ساز در حریم گسلی تهران، مشهد و کرج رعایت می‌شود

رییس زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری اینکه ساخت و ساز ساختمان‌های با جمعیت بالا و عمومی در حریم گسلی ممنوع شده است از رعایت ممنوعیت ساخت و سازها در حریم گسلی کلانشهرهایی همچون تهران، مشهد و کرج خبر داد.

سامانه ملی پایش مصرف انرژی در ساختمان راه‌اندازی می شود

تعیین و تدقیق حریم گسل در محدوده‌های شهری، راه‌اندازی سامانه ملی پایش مصرف انرژی در کشور، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساختمان و حمل و نقل و تدوین آیین‌نامه کاربری اراضی اطراف فرودگاه‌ها، بخشی از مهمترین اقداماتی است که در مرکز تحقیقات طی دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

سازندگان از فرصت بسته‌های تشویقی برای نوسازی واحدهای فرسوده استفاده کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در مسیر خیل عظیم مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ماه گفت: مالکان و سازندگان در محلات هدف بازآفرینی شهری از فرصت طلایی بهره‌مندی از بسته‌های تشویقی برای نوسازی واحدهای فرسوده استفاده کنند

خانه سلامت اجتماعی در مرکز محله جدید هادی‌آباد قزوین افتتاح شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین، خانه سلامت اجتماعی در محله هادی‌آباد را افتتاح کرد.

پروژه ساخت مسکن کلید به کلید کشور در قزوین کلید خورد

مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری ایران هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین، کلنگ ساخت پروژه ۳۳۰ واحدی را به زمین زد.

اتمام ۱۳۸ پروژه زیربنایی و روبنایی به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیاردتومان در شهرهای جدید

تکمیل و تحویل ۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید، احداث ۵ بیمارستان با ظرفیت ۹۷۱ تخت و نوسازی ۱۲۷ هزار و ۶۷۷ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری، بخشی از مهمترین دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و شهرسازی است.

عملکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با رویکرد توسعه حکمرانی فناورانه

رییس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی، کلان برنامه‌های‌ مرکز تحقیقات راه، مسکن‌ و شهرسازی‌ را در ۵ حوزه‌ پژوهش‌ و فناوری‌، قانون جهش ‌تولید مسکن‌، کاهش‌ ریسک‌ و ارتقای تاب‌آوری ‌(حیطه‌ مسئولیتی‌ راه و شهرسازی‌)، آموزش و ترویج‌ و پروژه‌های‌ ملی تشریح کرد.