شناسهٔ خبر: 160360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چهار دانشگاه در استان اصفهان میزبان مجموعه آزمون‌های نظام‌مهندسی ساختمان

سید حسین محمودیه / اصفهان مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان با میزبانی چهار دانشگاه در استان اصفهان و مشارکت بالغ بر ۹ داوطلب اصفهانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.  

در این فرآیند سیدحسین محمودیه رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان و رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های نجف‌آباد، کاشان و خمینی‌شهر به منظور بررسی روند برگزاری آزمون ورود به حرفه از حوزه‌های مورد نظر بازدید بعمل آوردند.  

در این سری از آزمون‌ها میلاد عشقی‌فر رئیس اداره حراست راه و شهرسازی استان اصفهان و کارکنان این اداره در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ضمن حضور در محل برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی استان اصفهان، مسئولیت حفاظت این آزمون‌ها را برعهده داشتند.  

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این آزمون اظهار کرد: یکی از مواردی که در آینده شغلی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی حائز اهمیت است اخذ پروانه اشتغال به کار از وزارت راه و شهرسازی است.  

وی افزود: به همین منظور سالانه آزمون‌هایی توسط وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود و فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی پس از کسب تجربه کافی شرایط شرکت در آزمون را خواهند داشت.  

محمودیه با بیان اینکه برای این آزمون (اسفندماه سال ۱۴۰۲) در سطح کشور بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: در استان اصفهان بیش از ۹ هزار داوطلب برای این دوره از آزمون‌ها ثبت نام نمودند، که از این تعداد بیش از یکهزار و ۹۰۰ نفر بانوان و افزون بر هفت هزار و ۴۰۰ نفر آقایان هستند.  

وی عنوان کرد: چهار دانشگاه در استان اصفهان شامل دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه کاشان، دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر و آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران نجف‌آباد میزبان این دوره از آزمون‌ها بودند.