شناسهٔ خبر: 160647 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد:

آمادگی تیم‌های راهداری آذربایجان شرقی برای تردد نوروزی

مدیر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تیم‌های راهداری با استقرار در جاده‌های استان آماده ارایه خدمات به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی از آذربایجان شرقی  اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در رزمایش نوروزی ترافیکی ۱۴۰۳ استان افزود: در این ایام یک هزار و ۲۰۰ نیرو با بیش از ۸۰۰ دستگاه خودرو در قالب تیم های راهداری برای ارایه خدمات به مسافران در جاده های استان مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه ۷۲ پایگاه و راهدارخانه در جاده‌های استان برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی تجهیز شده است، اظهار کرد: گشت های راهداری نیز با حضور در ۱۳۰ نقطه حادثه آفرین استان اقدامات لازم را برای پیشگیری از بروز حادثه در این نقاط و آشکارسازی آن ها انجام خواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تعطیلات عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود اغلب سفرهای نوروزی در استان بعد از افطار و اوایل شب انجام شود بنابراین احتمال بروز ترافیک در این ساعت در جاده‌ها زیاد است. علیزاده، ادامه داد: با توجه به تداوم شرایط آب و هوایی زمستانی در سطح استان و وجود برف در گردنه‌های برف‌گیر مانند صائین و پیام، ماموریت راهداران در قالب عملیات راهداری زمستانی برای ارایه خدمات به مردم و مسافران تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سرعت رانندگی در این استان نسبت به میانگین کشوری بالا است، یادآور شد: با وجود کاهش تعداد تصادفات جاده‌ای در سطح استان، به علت بالا بودن شدت تصادفات رانندگی، تعداد مرگ و میرهای ناشی از این تصادفات بیش‌تر است.

علیزاده، با تاکید بر ضرورت کاهش سرعت رانندگی در جاده های استان، افزود: امید است رانندگان در ایام تعطیلات نوروزی با رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی از بروز تصادفات جاده ای پیشگیری کنند و سفری امن و خاطره انگیز برای خود و خانواده فراهم کنند.