شناسهٔ خبر: 160857 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شد/ اجرای ۵۰۷ پروژه بافت‌های هدف بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۳

ببینید| برگزاری جلسه بیست و سوم شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شروع عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، تصویب ضوابط عمومی طراحی و ساخت مسکن حمایتی و نمای بناهای شهری، اجرای ۵۰۷ پروژه بافت‌های هدف بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۳ ، برنامه ۱۶۶۰۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز با کمک مجلس، عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

عملیات اجرایی ۵۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

واگذاری ۳۰۰۰ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در خوزستان

عملیات اجرایی ۵۴ هزار واحد مسکن ملی در خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان به صورت ویدیو کنفرانسی آغاز شد.

ضوابط عمومی طراحی و ساخت مسکن حمایتی و نمای بناهای شهری مصوب شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام تصویب ضوابط عمومی طراحی و ساخت مسکن حمایتی و ضوابط عمومی بناهای شهری از موافقت اعضای شورا با الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر جیرفت برای تولید مسکن خبر داد.

مصوبات الحاق بیش از ۲۷ هزار هکتار اراضی برای تولید مسکن در دولت سیزدهم ابلاغ شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: در دولت سیزدهم مصوبه الحاق بیش از ۲۷ هزار هکتار اراضی برای تولید مسکن با تامین دیگر کاربری‌ها ابلاغ شد، این در حالی است که در سال‌های ۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم این میزان ۴ هزار و ۷۰۹ هکتار بود.

زمین ۷۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت با سرانه‌های خدمات شهری، تامین شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: اراضی طرح جوانی جمعیت و سرانه‌های خدمات شهری برای بیش از ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط تامین و واگذاری اراضی به متقاضیان در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

اجرای ۵۰۷ پروژه بافت‌های هدف بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه آن شرکت برای تامین مالی و اجرای ۵۰۷ پروژه زیربنایی و روبنایی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری برای سال آینده خبر داد.

برنامه ۱۶۶۰۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در مجموع تعهد شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حدود ۴۰۰ هزار واحد است از اجرایی شدن فرآیند ساخت ۱۶۶ هزار واحد در تمامی شهرهای جدید خبر داد.

۱۰.۰۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل متقاضیان می‌شود

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه از ۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر، حدود ۱۰ هزار واحد در روزهای آینده تحویل می‌شود از برنامه آن شرکت برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده از سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر صالحیه استان تهران آغاز شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر صالحیه در استان تهران خبر داد.

موافقت با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ملی

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت اعضای شورا با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

بخشی از اراضی جنوب‌شرقی اردبیل به محدوده شهر الحاق می‌شود

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار اردبیل، از موافقت این شورا با الحاق بخشی از اراضی جنوب‌شرقی اردبیل به محدوده شهر، به میزان موردتایید کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها، خبر داد.

طرح جامع شهرک مسکونی پرنیان ۲ تصویب شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار قم و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید مصوبه شورا را در خصوص تصویب طرح جامع شهرک مسکونی پرنیان ۲ ابلاغ کرد و بر اساس این مصوبه مقرر شده تا طرح برای فرآیند صدور پروانه به ستاد شهرک‌سازی ابلاغ شود.

مغایرت اساسی مصوبه کمیسیون ماده ۵ تهران با مصوبه شورای‌عالی شهرسازی ابلاغ شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران مغایرت اساسی مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران با مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص احداث بنای اداری ۱۲ طبقه روی همکف با تراکم ساختمانی ۴۸۷ درصد در خیابان طالقانی را ابلاغ کرد.

۴۴ هزار واحد مسکونی بافت‌فرسوده از بانک مسکن تسهیلات نوسازی دریافت کردند

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به حدود ۴۴ هزار واحد مسکونی نیازمند نوسازی خبر داد و گفت: تسهیلات نوسازی از ابتدای آغاز طرح نوسازی توسط بانک مسکن به واحدهای معرفی شده از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت شده است.

انعقاد تفاهمنامه تامین زمین ۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انعقاد تفاهم‌نامه با ۷ واحد صنعتی برای تامین زمین ۱۰ هزار واحد برای کارکنان بخش صنعت خبر داد.

۱۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بهارستان در دست ساخت است

تامین زمین ۱۹ هزار متقاضی مسکن در بهارستان انجام شد

مدیرعامل شهر جدید بهارستان با اعلام اینکه برای ۱۹ هزار متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن در آن شهر جدید تامین زمین انجام شده است، از فرآیند ساخت ۱۳ هزار واحدمسکونی خبر داد.

عملیات بازسازی واحدهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان آغاز شد

سیل به بیش از ۲۵۵۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان آسیب وارد کرد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملیات بازسازی واحدهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان با تشکیل پرونده برای پرداخت تسهیلات وارد مرحله اجرا شده است و از برنامه دولت برای تخصیص تسهیلات کم‌بهره ۳۵۰ میلیون تومانی به واحدهای تخریب شده و پرداخت ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مالکان واحدهای آسیب‌دیده از سیل خبر داد.