شناسهٔ خبر: 163080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

پیشرفت رو به رشد پروژه‌های گروه ساخت مسکن آزادشهر

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، روش گروه ساخت را کم هزینه ترین شیوه تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: شهرستان آزادشهر با ساخت ۷۲ واحد مسکونی به روش گروه ساخت و دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۴ درصدی واحدها، یکی از شهرستان‌های پیشرو در تولید مسکن به این روش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: یکی از راهبرد اجرای قانون جهش تولید مسکن، ساخت و تولید مسکن برای دهک‌های متوسط با حمایت نسبی دولت است.

وی افزود: روش گروه ساخت یکی از این روش ها است که در آن متقاضیان علاوه بر اخذ تسهیلات برای ساخت مسکن از اراضی قابل واگذاری دولت نیز بهره مند می شوند.

ملک ادامه داد: این طرح از روش های طرح نهضت ملی مسکن است که به شکل قانونمند و با منابع و اعتبارات شفاف‌ در مجموع در ۱۰ شهر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: مجموعاً ۶۷۸ واحد در شهرهای آزادشهر، کلاله، مینودشت، بندرترکمن، آق قلا، مراوه تپه، سیمین شهر، خان ببین، نوکنده، قرق، گالیکش، نگین شهر و بندرگز در حال اجرا است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: بیشترین تعداد واحد به روش گروه ساخت با ۳۲۴ واحد و پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصد در شهرستان آق قلا  اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه های گروه ساخت در شهرستان آزادشهر بیش از ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: پروژه های مسکن در  شهرستان آزادشهر که به روش گروه ساخت در حال احداث است پیشرفت رو به رشدی داشته و آزادشهر جزو شهرستان های پیشرو در تولید مسکن به روش گروه ساخت است.

ملک در انتها یادآور شد: مهم ترین مولفه در ساخت مسکن به روش گروه ساخت مشارکت مردمی بوده که این امر در استان گلستان مشهود است.