شناسهٔ خبر: 164171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۵۸ میلیون تن کالا در استان اصفهان

جابه‌جایی بیش از 58 میلیون تن کالا در استان اصفهان سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: بیش از ۵۸ میلیون و ۵۴۴ هزارتن کالا در ۱۲ماهه سال گذشته از استان اصفهان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محسن مقدسی از افزایش ۱۱.۲ درصد جابه‌جایی کالا در استان اصفهان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در مدت یاد شده ۵۸ میلیون و ۵۴۴ هزار تن کالا از این استان به مقاصد مختلف جابه‌جا شده درحالی‌که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۵۲ میلیون و ۶۶۳ هزار تن بود.

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده را کالای فلزی، ترکیبات نفتی و شیمیایی، ساختمانی، سیمان، معدنی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، پوشاک و منسوجات برشمرد.

مقدسی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیش از ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۳۰۸ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده تصریح کرد: در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نیز ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۳۳ برگ بارنامه در استان صادر شده بود که در سال گذشته بیش از ۹.۲ درصد رشد رانشان می‌دهد.

وی جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۶۱۶ هزار تن کالا در شهرستان اصفهان، ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا در شهرستان مبارکه، ۹ میلیون و ۳۴۳ هزار تن کالا در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، ۳ میلیون و ۷۶۹ هزار تن کالا در شهرستان برخوار، ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا در شهرستان خمینی شهر، ۲ میلیون و ۵۱۷ هزار تن کالا در شهرستان نائین، ۲ میلیون و ۶۲۸هزار تن کالا در شهرستان کاشان و بیش از ۲ میلیون تن کالا را در شهرستان فلاورجان یادآور شد و اظهار کرد: افزایش ۶ درصدی جابه‌جایی کالا را در شهرستان اصفهان شاهدیم.

وی افزود: در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حجم کالای جابه‌جا شده از این شهرستان ۱۱ میلیون و ۹۳۲ هزار بوده است که در سال ۱۴۰۲ این رقم بیش از ۱۲ میلیون تن بود.

سرپرست اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در این مدت افزایش ۴ درصدی را در صدور برگ بارنامه در شهرستان اصفهان شاهد هستیم، ادامه داد: در شهرستان مبارکه نیز صدور برگ بارنامه نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مقدسی با اشاره به اینکه ۶۲۷ شرکت حمل‌ونقل کالا در استان اصفهان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند، افزود: ۷ باب پایانه با ۳۶ هزار و ۴۵۸ ناوگان کالا در استان در حال فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین ۴۹ هزار و ۳۳۷ نفر راننده در حوزه حمل‌ونقل کالای استان اصفهان در حال خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.