شناسهٔ خبر: 165915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محورهای پرتردد مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: به منظور تامین ایمنی بیشتر عبور و مرور عابرین پیاده در سال گذشته ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محورهای پر تردد استان احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان گفت: به منظور کاهش فوتی‌ها و جلوگیری از مرگ و میر عابرین حاشیه جاده‌های پر تردد استان در سال گذشته شش پل عابر پیاده با بهره گیری از توان بخش خصوصی در محورهای مختلف پر حادثه استان احداث شد.

وی ادامه داد: محورهای ارتباطی مناطق اسبوکلا، انجیل نسام، خزرشهر، پلور، عالیواک، دلاورکلا) از جمله محورهایی بوده که پل عابر پیاده در آنها احداث شد.

جهانیان اظهار کرد: مقرر است به زودی نیز با بهره گیری از توان بخش خصوصی تعداد ۸ پل عابر پیاده دیگر در نقاط مختلف پر حادثه استان از جمله منطقه درزی کلاً آمل- بابل، منظریه محور هراز، جمشید آباد و قاسم آباد در محور سوادکوه و محورهای ساری – قائمشهر و کمربندی چالوس احداث شود.

وی ادامه داد: احداث پل‌های عابر پیاده در راستای کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات و اجرای برنامه‌های ایمن سازی عبور و مرور عرضی عابرین پیاده و دانش آموزان در نقاط حادثه خیز و به تقاضای مسئولان استانی و شهرستانی استان وشورا های اسلامی روستاها صورت می‌گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران در پایان گفت: در ساخت پل‌های عابر پیاده استان از مشارکت بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود که این مشارکت با انعقاد قراردادهای بلندمدت به‌صورت قرارداد BOT ساخت، بهره برداری و واگذاری) انجام می‌شود.