شناسهٔ خبر: 165928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

تاثیر مهم سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره بهای مسکن

خودنویس معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت : راه‌اندازی و فعال شدن سامانه خودنویس تاثیر مهی بر بازار مسکن گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک نجفیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به طرح مهم سامانه خودنویس یادآور شد: سامانه خودنویس گام بسیار مهم و مثبتی جهت کاهش آشفتگی بازار اجاره و ایجاد فرآیند کارآمد برای ساماندهی بازار اجاره املاک است. 
وی در ادامه افزود: سامانه خودنویس که توسط وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده است، با حذف واسطه‌ها به ساده‌سازی ارتباطات بین مستاجران و صاحبخانه‌ها می پردازد و به همین علت در کاهش تلاطمات بازار تاثیر خوبی داشته است. 
نجفیان خاطرنشان کرد: سیستم این سامانه مبتنی بر خودنویسی است که به مستاجر و صاحبخانه اجازه می دهد بدون نیاز به واسطه قرارداد اجاره را منعقد کنند. با استفاده از این پلت فرم آنلاین ساده، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند.
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه خیال مستاجرانی که از افزایش و تغییر قیمت ها نگران بودند راحت می شود گفت: سامانه خودنویس یکی از مهم ترین اقدامات و برنامه های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود که توانسته است حق الزحمه های نجومی که مشاوران املاک می گرفتند را کاهش چشم گیری دهد.