شناسهٔ خبر: 165935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابتکار بسیج‌سازندگی آذربایجان‌ شرقی در ساخت مسکن نهضت ملی

1 بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با ابتکار عمل جدید برای نخستین بار، طرح ساخت مسکن نهضت ملی را به گونه‌ای متفاوت و در قالب واحدهای کم تراکم اجرا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در اقدامی بدیع و نوآورانه بخش مهمی از واحدهای مساکن نهضت ملی مسکن را در قالب بلوک‌های سه طبقه که در هر طبقه ۲ واحد وجود دارد، با امکانات بسیار مناسب برای هر واحد را اجرا می‌کند. 

این واحدهای مسکونی در شهر جدید سهند و در یکی از بهترین مناطق این شهر مشرف به باغات خسروشاه در دست ساخت است که در متراژهای ۶۰ تا یکصد مترمربعی در ۲ فاز شمالی و جنوبی با سرعت مناسبی در حال اجرا است که با توجه به روند پیشرفت فیزیکی این طرح ها، انتظار می‌رود تا پایان سال بخش اعظمی از آن‌ها تکمیل و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار بگیرد. 

گروه جهادی شهید مهدی باکری آذربایجان شرقی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی به عنوان کارگزار، شرکت عمران شهر جدید سهند به عنوان کارفرما و سازمان بسیج سازندگی به عنوان سازنده در آماده سازی، محوطه‌سازی و ساخت تعداد ۲ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را در دست اجرا دارد که قرار است واحدهای مزبور در مساحتی معادل ۲۷ هکتار احداث شود. 

بر اساس اعلام سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی مجموع زیربنای واحدهای یاد شده حدود ۲۸۹ هزار مترمربع است و مساحت هر واحد مسکونی نیز بین ۶۵ تا یکصد مترمربع پیش بینی شده است که مدت قرارداد این طرح ۳۶ ماه با مدنظر قرار دادن وقفه‌های مربوط به واگذاری زمین تعیین شده است.