شناسهٔ خبر: 165953 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان:

راه و شهرسازی نقشه تهیه طرح‌های جامع را بر عهده دارد

نهضت ملی مسکن لرستان.jpg معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان گفت: راه و شهرسازی نقشه تهیه طرح‌های جامع را بر عهده دارد و طرح‌های تفصیلی نیز با همکاری شهرداری‌ها تهیه می‌شود.

برزو بردی‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان) اظهار کرد: شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، طرح‌های هادی انجام و برای خیلی از شهرهای لرستان همچون چگنی، دورود، معمولان و ویسیان طرح جامع تفصیلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه و عمران شامل طرح‌های جامع و تفصیلی می‌شوند، افزود: طرح جامع کلیات و نقشه راهنمایی یک شهر را شامل می‌شود که افق ۱۰ ساله شهر را از لحاظ مختلف تدوین می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: راه و شهرسازی نقشه تهیه طرح‌های جامع را بر عهده دارد و طرح‌های تفصیلی نیز با همکاری شهرداری‌ها تهیه می‌شود.

بردی نشین اضافه کرد: وظیفه شهرداری به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و آیین‌نامه نهایی طرح‌های بررسی توسعه و عمران، اجرای طرح تفصیلی است.

وی با بیان اینکه وظیفه راه و شهرسازی ضمن تهیه طرح، نظارت بر اجرای آن را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها وظیفه دارند طرحی که مصوب می‌شود در افقی که بر اساس آن ترسیم شده را اجرا کنند.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: کاربری‌های عمومی معابر، برنامه‌ریزی برای مسکن و تمام ضوابط و مقرراتی که در طرح‌های مصوب است وظیفه شهرداری اجرای آنان به نحو احسن است.

بردی نشین افزود: راه و شهرسازی نیز بر انجام این کار نظارت دارد اما متاسفانه در شهرها شهرداری‌ها برای اجرای طرح تفصیلی با مشکل مواجه‌ هستند و بر این اساس کاربری‌های عمومی چندین سال می‌ماند و تملک و اجرا نمی‌شود.

وی یادآور شد: برای بازگشایی معابر افق طرح تمام شده اما هنوز شهرداری برنامه‌ای برای اجرای آن تعریف نکرده و این مشکلاتی بوده که ما را در اجرای طرح‌های تحصیلی با چالش مواجه کرده است.