شناسهٔ خبر: 166263 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه اقتصاد دریا محور با احداث و تکمیل محورهای غرب هرمزگان

توسعه اقتصاد دریا محور با احداث وتکمیل محورهای غرب هرمزگان مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: تکمیل و احداث محورهای غرب هرمزگان سبب توسعه و تقویت اقتصاد دریاحور و افزایش ترانزیت کالا و اشتغالزایی مردم منطقه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، مدیرکل و معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان به‌همراه نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از از روند اجرایی پروژه‌های راه‌سازی غرب استان بازدیدکردند.

مجید سلحشور مدیرکل راه وشهرسازی استان در این بازدیدها با بیان اینکه برای توسعه و رفاه مردم این خطه نیازمند به ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل ونقل بوده و مهم‌ترین آن احداث راه است، گفت: در حال حاضر اکثر محورهای شهرستان بستک به کارگاه راه‌سازی تبدیل شده است به‌طوری که احداث باند دوم بزرگراه بندرعباس-لار-جهرم، احداث راه اصلی بستک-لار، بهسازی و تعریض محور بندرعباس-بستک از اهمیت خاصی برخوردارند و ساخت آنها سبب افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و اتصال استان‌های مرکزی به دریای خلیج فارس را فراهم می‌کند.

سلحشور تصریح‌کرد: باتوجه به‌قرار گرفتن استان هرمزگان در مسیر تبادل و حمل و نقل کالا و مسافر به بنادر جنوبی شهید رجایی و باهنر احداث این مسیرها الزام می‌پذیرد و علاوه بر تحقق مطالبات مردم در برخورداری از راه مناسب، سبب توسعه و تقویت اقتصاد دریا محور و افزایش ترانزیت کالا و اشتغالزایی مردم منطقه خواهد شد.

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای توسعه و گسترش راه‌های غرب استان هرمزگان صورت گرفته و ادامه این حرکت مستلزم اقدام جهادی و تخصیص اعتبار مناسب از منابع مختلف جهت پیشبرد پروژه‌های راه‌سازی با برنامه زمان‌بندی است.

افراسیاب کمالی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص پیشرفت فیزیکی بزرگراه بندرعباس-لار-جهرم در ادامه اظهار کرد: ۱۵۱ کیلومتر از این مسیر در استان هرمزگان قرار دارد که احداث باند دوم آن دارای پیشرفت ۶۳ درصد است.

وی همچنین به پروژه راه اصلی بستک-لار اشاره کرد و افزود: طول کل این پروژه در حوزه استحفاظی استان هرمزگان ۵۴ کیلومتر است که فاز اول حد فاصل تنگ بستک تا روستای فتویه به طول ۱۰ کیلومتر احداث و فاز دوم برنامه ریزی برای احداث ادامه مسیر از روستای فتویه تا روستای انوه در حال انجام است.

بهسازی و تعریض ۴/۶ کیلومتر از محور بندرعباس-بستک حدفاصل روستای دهنگ تا چاه بنارد از دیگر پروژه‌های غرب استان هرمزگان است که مورد بازدید قرار گرفت.