شناسهٔ خبر: 166454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احصای اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مسکن در سلماس

آذربایجان غربی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲۱۴ هکتار زمین برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس شناسایی و تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در دیدار نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۲۱۴ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس شناسایی و تأمین شده است که ۱۴ هکتار زمین آماده اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس بوده و ۲۰۰ هکتار نیز در مرحله امکان سنجی برای شهرک سازی است.

وی ادامه داد: اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه چهار ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در سلماس نیز ۲ هزار و ۹۵۰ واحد است.

عطائی با اشاره به میزان قیر تخصیص به شهرداری سلماس، اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۲۲۵ تن قیر رایگان به شهرداری سلماس برای توسعه شهری و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تخصیص و توزیع شده است.

وی بیان کرد: ارزش ریالی این میزان قیر تخصیص ۱۱۴ میلیارد ریال برآورده شده است که از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران توسط اداره کل راه و شهرسازی به‌صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

عطائی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی، گفت: سهمیه روستایی شهرستان سلماس از احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث ۳۲۴ واحد است و برای این طرح زمین رایگان در اختیار خانوارهای متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سلماس قرار می‌گیرد.