شناسهٔ خبر: 166491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

هدفگذاری رفع تمامی نقاط حادثه خیز استان همدان تا پایان سال جاری

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از هدف‌گذاری رفع ۲۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب در محورهای استان همدان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ۵۲ نقطه حادثه‌خیز مصوب در محورهای استان همدان شناسایی شده است که در سال گذشته با تلاش و همت جهادی عوامل راهداری استان ۳۱ نقطه از ۵۲ نقطه به طور کامل رفع و ۲۱ نقطه باقی مانده به سال جدید موکول شد.

آهکی تصریح کرد: در سال گذشته این اداره کل از ادارات برتر کشور در رفع نقاط پرتصادف و حادثه خیز انتخاب شد و امیدواریم امسال نیز با پیگیری‌های مستمر و تلاش‌های جهادی این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: هرساله تعداد فراوانی‌ها و نوع تصادفات یک مقطع مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار می‌گیرد و طبق دستورالعمل‌های مشخص، آن نقطه یا مقطع به عنوان نقطه حادثه خیز شناسایی و به ادارات استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به ارتقای ایمنی راه‌های استان همدان اظهار کرد: حداقل الزامات ایمنی در تمامی نقاط حادثه خیز استان اجرا شده است که نصب تابلوهای فسفری، نصب چراغ چشمک زن، خط کشی، خاکریزی نقاط پرتگاهی، ایجاد شیار لرزاننده طولی و عرضی، نصب سرعتکاه، نصب نیوجرسی، نصب استوانه‌ای و... از جمله این اقدامات است.

آهکی در پایان یادآور شد: ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور شناسایی شده است که سهم استان همدان از این نقاط ۵۲ نقطه است.