شناسهٔ خبر: 169919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد:

صدور ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان

رحمتی خوزستان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان خوزستان از  صدور ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، پیمان رحمتی، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان خوزستان به صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۵۷۷ فقره پروانه اشتغال مهندسی، کاردانی و معماران تجربی در ۱۵ نوع مجوز برای متقاضیان حقیقی و حقوقی، بر اساس درخواست ثبت شده در سامانه شامل صدور، تمدید، ارتقا و یا تغییر پروانه در استان صادر شده‌است.

وی اظهار کرد: اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است.

رحمتی افزود: با توجه به وظایف مشخص شده در قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار، از ابتدای سال ۱۴۰۱ صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی به‌صورت الکترونیکی و از طریق درگاه ملی مجوزها با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و توسط این اداره انجام می‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان خوزستان، گفت: همچنین از آذر ماه سال ۱۴۰۱ تمدید و تغییرات پروانه اشتغال مهندسی هم به‌صورت الکترونیکی و از سامانه سپامک انجام می‌شود.