جلالالدین کوکنار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازسازی خطوط محور تهران تا جنوب گفت: در حال حاضر بازسازی محور تهران تا درود به طور کامل و ۱۰۰ درصدی انجام شده است و این امکان وجود دارد که قطارها در این مسیر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر و در برخی بلاکها تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر سیر داشته باشند.
وی اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات و آمار در مسیر درود تا اندیمشک نیز پروژه بازسازی خطوط بیش از ۵۰ درصد ریل آن بازسازی و نوسازی شده است.
این مقام مسئول در شرکت راهآهن با تأکید بر اینکه بازسازیهای صورت گرفته در شبکه ریلی مطابق با استانداردهای روز دنیا صورت گرفته است افزود: با استفاده از تراورسهای بتنی به کار گرفته شده و سیستم علائم و ارتباطی نصب شده در مسیر قطارها٬ امکان سیر در این مسیر با سرعت ۱۶۰ کیلومتر وجود دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر این همزمان با بازسازیهای صورت گرفته در راستای ارتقای سرعت تلاش شد که گذرگاههای همسطح به غیر همسطح تبدیل شود که با این رویکرد ۸ دستگاه گذرگاه غیر همسطح احداث شد.
کوکنار اضافه کرد: همچنین خطوط ایستگاهها از ۴۰۰ متر به یک کیلومتر ارتقا پیدا کرد و این اقدام برای تلاقی کمتر قطارها با یکدیگر صورت گرفت.
مدیرکل راهآهن اراک از تجهیز ۴ ایستگاه حوزه ناحیه اراک به سیستم علائم الکتریکی CTC خبر داد و اضافه کرد: ایستگاههای نورآباد٬ سمیه٬ ازنا و مومنآباد به این سیستم کنترل هوشمند مرکزی ایستگاهی مجهز شد و همه این پروژهها برای نوروز امسال به بهرهبرداری رسید و مسافران نوروزی از آنها بهره بردند./
نظر شما