شناسهٔ خبر: 30839 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در یک هفته:

سفر هیئت دولت به دو استان خوزستان و البرز/ حضور آخوندی در ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان/ تشریح اقدامات خدماتی استان‌های مرزی برای زائرین اربعین

استان سفر هیئت دولت به دو استان خوزستان و البرز، حضور وزیر راه و شهرسازی در ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان و بازدید از مناطق حاشیه‌نشین این استان، تشریح اقدامات خدماتی استان‌های مرزی برای زائرین اربعین و همچنین آغاز عملیات راهداری زمستانی در کشور از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در سفر خود به استان فارس از بیمارستان‌های فسا و جهرم، به همراه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس و مدیر ساخت و توسعه این اداره کل و جمعی از مسئولین استانی بازدید کرد.

قم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با بیان اینکه بسیاری از زائران اربعین کشورهای افغانستان و پاکستان از میرجاوه برای زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) به قم می‌آیند و اعزام آنها به شلمچه از این استان انجام می‌شود از نام‌نویسی بیش از ۷۰۰ نفر ازاین زائران در سامانه سماح خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: نظر به حادثه‌خیز بودن سه‌راهی ونارچ و پل راه‌آهن، ایجاد پل جدید راه‌آهن و بهسازی سه‌راهی مذکور در دستور کار قرار گرفته است.

سیستان و بلوچستان

وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به این نکته که با هدف توسعه ارتباطات درون تمدنی باید تمام پایانه‌های مرزی، هوایی و دریایی را تجهیز کنیم گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان مرز تمدنی می‌تواند نقطه اتصال ایران با آسیای میانه، شبه قاره هند و سایر نقاط مهم تجاری و اقتصادی دنیا باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: ظرفیت بندر چابهار و دسترسی به آبهای آزاد مهمترین اولویت در گسترش روابط تجاری دو کشور ایران و افغانستان است.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ظرفیت پارکینگ ها به صورتی طراحی شده که حداقل در فاز اول ۱۲ هزار دستگاه ظرفیت جانمایی خودرو داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی شاهد افتتاح سامانهCTC (سیستم کنترل الکترونیکی خطوط ریلی) پایانه مسافربری شلمچه، ۸۰ هکتار پارکینگ خودروهای زوار اربعین و ۱۴ کیلومتر جاده جدید از بستان تا چزابه خواهیم بود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: از محل اعتبارات وزارت نفت، ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح راهسازی اتصال شمال خوزستان به استان اصفهان موسوم به پاشنه زاگرس اختصاص یافت.

همدان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان گفت: فرهاد فرزانه با کوله‌باری از تجربه با انتصاب شایسته دوباره به وزارت راه و شهرسازی بازگردانده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در ایام سفر زائرین به عتبات عالیات ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان در اختیار زائران قرار می‌گیرد و ۲۰ درصد نیز به سایر مسافران در نقاط مختلف کشور خدمات‌رسانی می‌کنند.

تهران

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اشکالات حضور شهرداری تهران در راس کمیسیون ماده پنج تصریح کرد: اشکالات فعلی موجب شد که وزارت راه و شهرسازی اکنون اصلاح ساختاری و اساسی کمیسیون ماده پنج را در قالب یک بسته مقرراتی جدید برای فعالیت کمیسیون ماده پنج دنبال کند که ذیل لایحه برنامه ششم توسعه تعریف شده است. بنابراین با تصویب این لایحه بسته مذکور نیز اجرا و این مقررات اعمال خواهد شد.

مازندارن

در راستای تکریم ارباب رجوع و رفاه حال فعالان عرصه دریانوردی در نقاط مختلف استان مازندران، طی مراسمی دیروز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل بنادر و پست استان مازندران در بندر نوشهر امضاء شد.

قزوین

با بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده در طول راه‌های استان، تعداد ۷۲ نقطه پرتصادف شناسایی و با تأمین اعتبار ۵ میلیارد ریال عملیات آشکارسازی این نقاط آغاز شده است.

گلستان

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان انتزاع راهداری ازاداره‌های کل راه و شهرسازی طرحی خردمندانه بوده که برای مدیران امکان و فراغت لازم را برای پیشبرد راهبردهای وزارتخانه مربوط فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به وجود ۳۳۳ کیلومتر راه روستایی در گرگان مرکز این استان گفت: تاکنون بالغ بر ۲۷۸ کیلومتر از این راه‌ها آسفالت شده‌اند که ۸۷ درصد راه‌های روستایی شهرستان را شامل می‌شود.

لرستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از تهیه و حمل ۶۰۰۰ تن نمک و ۱۲ هزار تن شن و ماسه برای انجام عملیات راهداری زمستانی درلرستان خبر داد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از عملیات در دست انجام بهسازی، بتن‌ریزی و حفاظ بندی عوارضی زنجان – قزوین خبر داد.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی را یکی از دستاوردهای مهم وزارت راه و شهرسازی در احترام به حقوق شهروندی برشمرد.

سمنان

مدیرکل راه و ترابری سمنان از استقرار ۱۷ راهدارخانه ثابت و چهار باب راهدارخانه سیار در ۱۳ گردنه و ۲۴۳۸ کیلومتر راه برف‌گیر استان برای عملیات راهداری زمستانی خبر داد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: امنیت تردد زائرین اربعین حسینی در مسیر رفت و برگشت، مهم‌ترین برنامه روزهای آتی ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان است.

لارستان

مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در محور خنج- اسلام‌آباد خبر داد.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: واگذاری زمین به حاشیه‌نشین‌ها، احیای بافت فرسوده، آماده‌سازی ۳۵۰ هکتار زمین در شمال راه‌آهن بندرعباس برای واگذاری به مردم بندرعباس از اهداف کلان امسال راه و شهرسازی هرمزگان است.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از آغاز عملیات اجرائی چهارخطه کردن محور آستارا-ویرمونی- خطبه سرا خبر داد و گفت: عملیات اجرائی پروژه‌های تقاطع راه پل محور سراوان به کوچصفهان و فاز اول کنارگذر مرجقل (تولم شهر) به زودی شروع می‌شود.

البرز

رئیس جمهوری گفت: برای بخش حمل و نقل استان البرز ۴۲۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که ۱۸۶میلیارد تومان برای قطارشهری و اتصال بزرگراه شهید همت به کرج ۷۰میلیارد تومان اختصاص داده شده است. 

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از پیگیری‌ها برای افزایش اعتبارات پروژه‌های راه‌سازی استان در سال ۹۶ خبر داد./

نظر شما