شناسهٔ خبر: 35510 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان با حضور رئیس جمهور/ راه‌اندازی موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین/ افتتاح بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر با حضور مهرآبادی/ تکمیل ایستگاه راه‌آهن همدان تا ۶ ماه آینده

گزارش آخر هفته  افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان و ۸۱ کیلومتر از بزرگراه‌های زاهدان- زابل و زاهدان- بم با حضور رئیس جمهور، سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمانشاه و بازدید از عملیات ساخت راه‌اهن غرب، راه‌اندازی موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، افتتاح بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر با حضور مهرآبادی و تکمیل ایستگاه راه‌آهن همدان تا ۶ ماه آینده از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

قزوین

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در مراسم امضای تفاهم نامه راه‌اندازی موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین گفت: هویت ملی و تاریخی کشور باید در موزه‌ تاریخ تمدن جهان اسلام به نمایش گذاشته شود تا نسل جوان از سرنوشت گذشتگان مطلع و الگوگیری کنند. 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: ریل باس قزوین-تهران یک ظرفیت جدید برای جابه‌جایی مسافر و بهترین انتخاب برای سفر شهروندان به پایتخت و بالعکس است.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: از این پس در هیچ‌کدام از بنادر مسافری که تحت مالکیت سازمان بنادر قرار ندارد، خدمات بندری ارائه نمی‌دهیم و صرفاً به ایفای نقش حاکمیتی در حوزه دریایی خواهیم پرداخت.

البرز

در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز مقرر شد سند برنامه مدیریتی بازآفرینی استان با اولویت محله قره‌تپه‌ای محمدشهر و محلات اخترآباد، سهرابیه و حصار و کلاک در سال ۹۶ تهیه شود.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۹.۱ درصدی تصادف و نیز کاهش ۷.۶ درصدی تلفات جاده‌ای استان در ۱۰ ماه امسال خبر داد.

گیلان

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۲۱۲۰ واحد مسکن مهر استان گیلان گفت: بیش از ۵۵ درصد مسکن مهر کشور در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید.

اصفهان

با اجرای حکم قضایی، قطعه زمینی به متراژ ۱۱۰ هکتار در مجاورت نیروگاه اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ارزش حدود ۱۲۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

فارس

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی فارس گفت: ۲۷۵ هزار و ۷۲ مترمربع از اراضی ملی با دستور مقام قضایی قلع و قمع و رفع تصرف شد.

کرمانشاه

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عصر جمعه از راه‌آهن غرب کشور بازدید کرد.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان از واگذاری ۱۰هزار و ۴۰۲ واحد مسکن مهر در دولت یازدهم خبرداد و گفت: تعداد ۲۳۸۲ واحد در حال تکمیل است كه در فاصله زمانی فروردین ماه تا خرداد سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

ایلام

توسعه راه‌های ارتباطی سیروان در دستور كار اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام قرار گرفت.

قم

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت: هرگونه ساخت و ساز در استان قم می‌بایست با در نظر گرفتن مقررات ملی ساختمان به‌ویژه مبحث ۱۲ و ایمنی صورت گیرد.

همدان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: طرح نوسازی ناوگان کالا و مسافر حمل و نقل عمومی برون شهری با ارائه تسهیلات ویژه در همدان آغاز شد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه راه‌آهن همدان-تهران در بهار ۹۶ به همدان خواهد رسید، گفت: از ابتدای آذر تا امروز ۵۵ کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری انجام شده است و امروز در کیلومتر ۱۹۸ راه‌آهن همدان-تهران قرار داریم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملایر در استان همدان از پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر در این شهرستان خبر داد.

سیستان و بلوچستان

امروز و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان باند دوم فرودگاه زاهدان و نیز ۸۱ کیلومتر از بزرگراه‌های زاهدان- زابل و زاهدان- بم به بهره‌برداری می‌رسد.

خراسان شمالی

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: کرایه‌های حمل‌ونقل ناوگان عمومی مسافر در نوروز امسال افزایش ندارد، این در حالیست که به گفته وی ۶۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در این استان، برای جابه‌جایی مسافران نوروزی آماده می‌شوند./

نظر شما