شناسهٔ خبر: 3614 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تاثیر تفاهمنامه حمل‌ و‌ نقلی ایران و ترکیه بر صادرات و واردات / کاهش مابه‌التفاوت سوخت

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش هزینه‌های صادرات و واردات را یکی از مزایای امضای تفاهمنامه حمل و نقل جاده‌ای میان ایران و ترکیه دانست.

داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تاثیر تفاهمنامه حمل و نقل جاده‌ای میان ایران و ترکیه بر میزان صادرات و واردات توضیح داد: تفاهم اخیر باعث کاهش مابه‌التفاوت سوخت شده است که در این شرایط به طور حتم هزینه‌های صادرات و از سوی دیگر هزینه‌های واردات کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این‌که کاهش هزینه صادرات منجر به تقویت تولید می‌شود ادامه داد: باید منتظر ماند تا زمان سپری شود و برآیندی به دست بیاید تا بتوانیم ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت موجود داشته باشیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نتایج همایش سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای که ۳۰ دی ماه برگزار شد نیز گفت: این همایش در راستای نظارت بر جاده‌ها، کنترل رفتار کاربران، نظارت بر ناوگان و مسایلی از این دست برگزار شد.

وی با بیان این‌که از سال‌های گذشته تکنولوژی‌های نوینی در حوزه حمل و نقل در سطح دنیا به کار گرفته شدند، توضیح داد: امروزه با توجه به حجم ترافیک، تردد و تعداد خودرو در جاده‌ها طبیعی است که روش‌های سنتی و آنچه در گذشته در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گرفت، آنچنان جوابگو نباشد. چند سالی است که در کشور ما از سیستم‌های هوشمند مانند ترددشمار و دوربین نظارت تصویری برای تحلیل شبکه، پایش و نظارت بر راه‌ها و نظارت بر رفتار کاربران استفاده می‌شود که تاثیر مثبتی نیز بر کاهش سوانح داشته است. 

کشاورزیان ادامه داد: امیدوارم با استفاده از تجهیزات جدید بتوانیم نظارت بیشتری بر جاده‌ها و رفتار کاربران داشته باشیم تا در نتیجه آن برخی از خطرات جاده‌ای که ناشی از سرعت، سبقت و رفتارهای پرخطر است، کاهش یافته و شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نقش وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کاهش سالانه تلفات و حوادث جاده‌ای گفت: متاسفانه درباره نقش موثر و قابل توجه وزارت راه و شهرسازی در کاهش تلفات جاده‌ای اطلاع‌رسانی‌ قابل توجهی صورت نگرفته است./

نظر شما