شناسهٔ خبر: 44279 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان مطرح کرد:

تشریح اهداف برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب

مهرداد تقی زاده رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان با بیان اینکه «لزوم توجه خاص به ورود مدیریت بحران در حوزه مدیریت سیلاب اجتناب‌ناپذیر است.» ابراز داشت: هدف اصلی برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلآب کنفر بحث روی راهکارهای پیش‌بینی دقیق‌تر به لحاظ زمانی و مکانی و شناسائی و معرفی شیوه‌های پیشگیری و ... است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان در پیامی اهداف برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب را تشریح کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«موقعیت کشور ایران و گستردگی آن باعث شده مستعد وقوع بلایای طبیعی از جمله سیلاب باشد که سالانه به زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله پل‌ها و شریانهای حیاتی، خسارات فراوانی وارد می‌کند. این خسارت مالی زمانی که با خسارات جانی توأم می‌شود جبران‌ناپذیر خواهد بود. شبکه راه‌های کشور نیز دارای گستردگی زیادی بوده و بسیاری از نقاط مختلف کشور با تنوع آب و هوایی مختلف را پوشش می‌دهد به طوری که بسیاری از خطوط حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از مناطق جغرافیایی در معرض خطر سیل عبور می‌کنند و از آسیب‌پذیری نسبتاً بالایی در برابر خطر بالقوه سیل برخوردار هستند. بنابراین لزوم توجه خاص به ورود مدیریت بحران در حوزه مدیریت سیلاب اجتناب‌ناپذیر است.

در این راستا مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به منظور ایجاد هماهنگی در مقوله پیش‌بینی سیل و طوفان (امور مربوط به سازمان هواشناسی)، آمادگی، مقابله و بازسازی (امور مربوط به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونت معماری و شهرسازی)، اقدام به همکاری در برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلآب نمود. هدف اصلی این کنفرانس بحث روی راهکارهای پیش‌بینی دقیق‌تر به لحاظ زمانی و مکانی و شناسائی و معرفی شیوه‌های پیشگیری و ... می‌باشد.

مهرداد تقی‌زاده
معاونت حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی و
ریاست کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان»

نظر شما