شناسهٔ خبر: 4489 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دستور آخوندی به معاونانش درباره ساماندهی بافت ناکارآمد شهری و حمل‌و‌نقل اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در جلسه بررسی مشکلات شهرستان بهارستان از تدوین طرح هایی برای ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری، وضعیت حمل و نقل ریلی و جاده ای و همچنین بهره برداری از بیمارستان این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان بهارستان در فرمانداری این شهر حاضر شد و سخنان مدیران و مسئولان ذیربط را استماع کرد.

تکمیل بیمارستان شهرستان بهارستان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و ساماندهی راهها و عوارضی این منطقه از مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان ذیربط گفت: با پدیده پیچیده و سختی در این منطقه مواجهیم؛ یک و نیم میلیون نفر در شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم زندگی می‌کنند و این منطقه یکی از محوررهایی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: به کمک شورای اسلامی شهر تهران باید برنامه ای برای ارتقای سطح خدمات شهری داشته باشیم که در همین راستا به آقای ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نامه ای نوشتم تا طرح ویژه ای را برای بافت‌های ناکارآمد این منطقه تدوین کند.

آخوندی درباره حمل و نقل ریلی در این شهرستان ها گفت: در این منطقه ترافیک مبدا و مقصد مشخصی داریم و باید طرح خوبی را برای ساماندهی آنها بیندیشیم؛ با توجه به امکانات زیربنایی در مسیر تهران – پرند و تهران – قم می توان طرح فوری را در این مسیر پیاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره ساماندهی حمل و نقل جاده ای این مسیر گفت: به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نامه ای نوشتم تا هزینه ها و شرایط را در این شهرستان ها بررسی کند.

وی خواستار تهیه طرحی از سوی مقامات استانی شد و افزود: به علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها دولتی و تاسیسات عمومی دستور دادم تا شرایط لازم را برای بهره برداری از بیمارستان این منطقه در اوایل تابستان سال آینده فراهم کند.

آخوندی همچنین خواستار پیگیری فوری روکش آسفالت ۵ کیلومتر از مسیر این شهرستان شد.

در این نشست محمد جعفر علیزاده معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی، سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی و ابراهیم نکو نماینده مردم بهارستان و رباط کریم نیز حضور داشتند./

نظر شما