شناسهٔ خبر: 48499 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهر جدید صدرا در فارس/ بازدید خادمی از روند اجرای طرح راه آهن میانه - تبریز/ پایان تعمیر ۲۵۰۰ واحد آسیب دیده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

گزارش آخر هفته  سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهر جدید صدرا در فارس و بازدید از پروژه‌های مسکن مهر، بازدید خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از روند اجرای طرح راه آهن میانه - تبریز در استان آذربایجان شرقی، اعلام خبر پایان تعمیر ۲۵۰۰ واحد آسیب دیده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و معرفی بندرعباس بعنوان فعال‌ترین مرز ترانزیت ورود کالای کشور با ۳۶ درصد افزایش از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

قزوین

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست با رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: با دریافت عوارض نوسازی متناسب با افزایشِ قیمت از متقاضیانِ تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ ضمن کاهش تقاضا، از توسعه نامتوازن جلوگیری شده و منافع این تقاضا در صورت موافقت به عموم شهروندان خواهد رسید.

کهگیلویه و بویراحمد 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه ششم ۲۲۹ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌های لازم برای تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به اعتبارات ملی و نیز پیگیری برای اخذ مجوز اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای دو پروژه بزرگ راهسازی شامل اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان و اتصال شهرستان لنده به تشان استان خوزستان خبر داد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در رابطه با روند تحویل مسکن مهر این استان گفت: از ۱۰۶ هزار واحد مسکن مهر ابلاغ شده بیش از ۱۸ هزار و ۱۴۶ واحد مسکن مهر استان خوزستان در دولت یازدهم و دوازدهم تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است و ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۱۶۴ هزار مترمربع زمین به ارزش ۱۵۶ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال رفع تصرف از اراضی ملی در حوزه این اداره کل داشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به همراه رئیس اداره راه و شهرسازی اوز از محور فداغ بیرم بازدید کردند و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در این پروژه قرار گرفتند.

قم

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با هزینه‌ای افزون بر دو میلیارد ریال، ۷۰ دستگاه چراغ چشمک‌زن (سولار دوخانه) در سطح راه‌های استان قم نصب شد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: ۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد مسکن مهر برای ساخت به این استان ابلاغ شده بود که تا کنون ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده كه از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۹۶ واحد مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است.

تهران

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از ارتقاء راه روستایی وادان به راه فرعی خبر داد و گفت: ایجاد تقاطع غیر همسطح در محدوده سه‌راهی مهرآباد موجب ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای و کاهش خطرات و رهایی از این وضع شلوغ و پرتراکم خواهد بود.

آذربایجان شرقی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی روسازی طرح راه آهن میانه - بستان آباد، گفت: با تکمیل این طرح مسیر سفر‌های ریلی تهران - تبریز ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: تلاش شبانه‌روزی فعالان حوزه حمل‌و‌نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان هرمزگان از رفع تصرف ۵۷۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان خبر داد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی اردبیل جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است، این در حالیست که به گفته وی ۷۲ میلیون تردد سالانه در جاده‌های استان اردبیل به ثبت می‌رسد.

خراسان رضوی

جانشین رئیس کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: مطالعه و تدقیق گسل‌های جنوب مشهد، توس و کشف رود به میزان ۶۰ درصد پیشرفت داشته و گسل سنگ بست بطور کامل برداشت و تصحیح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۳۰ هزار نفر با ملیت‌های مختلف از پایانه مرزی دوغارون تردد کرده‌اند.

فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید بر شتاب بخشی به تکمیل طرح 'بناسازان رمضان' به عنوان آخرین طرح باقیمانده مسکن مهر شهر جدید صدرا تاکید کرد.

همزمان با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ۶ طرح عمرانی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس شامل ۳ طرح آغاز عملیات اجرایی (کلنگ زنی) و ۳ طرح عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد.

سمنان

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به کاهش ۸ درصدی تلفات و سوانح جاده ای در ۹ ماهه اول امسال، گفت: تمام فعالیت‌های حوزه راهداری در قالب مناقصه به بخش خصوصی واگذار شد که در افزایش بهره‌وری، بهینه سازی و اقدام به موقع در چند ماه گذشته موثر بوده است.

خراسان شمالی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاروج خراسان شمالی گفت: بازدید از محورهای بهار – اسطرخی و خرق – بام توسط فرماندار فاروج، معاون سازمان برنامه و بودجه استان و هیئت همراه انجام گرفت.

همدان

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان از لکه‌گیری ۲۹ هزار مترمربع از راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند استان همدان از رفع تصرف حدود دو هکتار اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

کرمان جنوبی

جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری و فرمانداران جنوب کرمان در رابطه پروژه‌های روستایی و طرح‌های مشارکتی فی‌مابین دهیاری و راه و شهرسازی در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان تشکیل شد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: محور جاسک محمدآباد ریگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکان ارتباط مناسب حوزه جنوب استان کرمان به سواحل مکران (بندر جاسک و چابهار) در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور با تأکید بر سواحل مکران نقش حائز اهمیتی دارد.

کرمانشاه

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات تعمیر هفت هزار واحد آسیب دیده استان آغاز شده است، گفت: تاکنون کار تعمیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد به اتمام رسیده است.

کردستان 

شهرام ملکی گفت: ۳۸ هزار واحد مسکن مهر برای ساخت به استان کردستان ابلاغ شده که از این تعداد تا کنون بیش از ۳۲ هزار واحد تحویل متقاضیان شده و تعداد ۴۰۰ واحد مسکن مهر نیز بدون متقاضی باقی مانده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه محور سنندج به مریوان یکی از پروژه‌های مهم استان است، افزود: با احداث این محور ۲۵ کیلومتر مسیر کوتاه و سبب کاهش تصادفات، زمان سفر و افزایش ایمنی و ظرفیت و سرعت مسیر می‌شود./

نظر شما