شناسهٔ خبر: 49711 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته:

تصویب پرداخت بدهی شرکت‌های راه‌آهن و هما از حساب ذخیره ارزی/ راه‌آهن از طرح‌های خود استفاده بنگاهی نمی‌کند/ آغاز عملیات اجرایی دهانه وسط پل ۵۵ راه‌آهن قزوین- رشت

گزارش آخر هفته  نیرو‌ها و ماشین‌آلات راه‌آهن در حالت آماده‌باش قرار گرفتند، نخستين گام راه‌آهن برای راه‌اندازی ۳۰ نیروگاه خورشیدی،‌ تمهیدات شرکت راه‌آهن برای آمادگی در برابر ورود سامانه بارشی به کشور، حذف تردد روزانه ۲۷ تریلی از جاده‌های کشور با راه‌اندازی مرکز بارانداز خودرو راه‌آهن شیراز سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی را شامل می‌‌شوند.

ترانزیت از مسائل مهم مذاکرات در هند است

روحانی با یادآوری این که از مسائل مهم دو کشور، ترانزیت است، گفت: منطقه چابهار و اتصال هند به افغانستان و آسیای مرکزی برای این کشور مهم است و در این زمینه سند همکاری میان رییسان جمهوری ایران، هند و افغانستان امضا شده است. اخیرا توسعه بندر شهید بهشتی با حضور مقامات 17 کشور افتتاح شد و بنا داریم ظرفیت چابهار را به 8.5 میلیون تن افزایش دهیم که در فازهای بعدی نیز مجددا افزایش خواهد یافت.

رییس جمهوری تصریح کرد:در چابهار و بندر و راه آهن این منطقه و اتصال آن به زاهدان برای هندی ها حائز اهمیت است.

راه‌آهن از طرح‌های خود استفاده بنگاهی نمی‌کند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تأکید بر اینكه این شرکت از طرح‌های خود استفاده بنگاهی نكرده بلكه در جهت خدمات ملی از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند گفت: ما در بسیاری از طرح‌های خود نه‌تنها منتفع نمی‌شویم بلكه زیان نیز می‌بینیم. 

وی افزود: ساختار فعلی راه‌آهن به‌عنوان یك شركت دولتی مكلف به تبعیت از قوانین دولتی است و از سوی دیگر از ما انتظار دارند، مانند شرکت‌های خصوصی سود ده باشیم.

پرداخت بدهی شرکت های راه‌آهن و هما از حساب ذخیره ارزی به تصویب مجلس رسید

بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مانده بدهی شامل اصل سود تسهیلات پرداختی از حساب ذخیره ارزی به حساب شرکت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی حمهوری اسلامی (هما) واریز می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بند تصویب کردند مانده بدهی شامل اصل و سود تسهیلات پرداختی از حساب ذخیره ارزی به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی حمهوری اسلامی(هما)، بر اساس آخرین صورت های مالی حسابرسی شده پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و سهم عاملیت بانک های عامل تا سقف سی و پنج هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت در شرکت مذکور منظور و مانده مطالبات حساب ذخیره ارزی از این بابت تا مبلغ فوق تسویه شده محسوب می شود.

نیرو‌ها و ماشین‌آلات راه‌آهن در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی راه‌آهن و مرور هشدار هواشناسی اظهار داشت: کنترل وضعیت خطوط راه آهن در هر لحظه و هر ساعت در حال انجام است و ماشین‌آلات مختلف در نقاط شناسایی شده جانمایی شده‌اند.

موسوی در خصوص انواع ماشین آلات آماده به کار در این شرایط نیز بیان داشت: قطار‌های نجات همراه با جرثقیل برای ریل‌گذاری و کوبلاژ در زمان وقوع احتمالی سیل بردگی، ماشین‌آلات برف‌روب برای جلوگیری از تاثیر گذاشتن کولاک بر روی ترانشه ها و ابنیه فنی، تامین وسایل و ادوات مخصوص برای کارگران آموزش‌دیده، جانمایی و چیدمان ماشین‌آلاتی مانند بلدوزر و لودر در مناطق برف‌گیر با هماهنگی مدیران کل مناطق انجام شده در آمادگی به سر می‌برند.  

نخستين گام راه‌آهن برای راه‌اندازی ۳۰ نیروگاه خورشیدی

با امضای تفاهم نامه احداث، راه اندازی و نگهداری از نیروگاه تولید برق تجدید پذیر راه آهن اولین گام را برای تولید ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ایستگاه های خود برداشت.

یزدانی با تاكید بر اینكه فضای كاردر راه آهن مهیا است و دفتر سرمایه‌گذاری راه آهن از ورود سرمایه گذار استقبال می‌کند، تصریح كرد: با توجه به برقی سازی شبكه ریلی نیاز راه آهن به انرژی های نو روز به روز بیشتر می شود و بسیاری از ایستگاه های جدید در مكانهایی قرار دارند كه به شبكه برق كشور دسترسی ندارند.

تمهیدات شرکت راه‌آهن برای آمادگی در برابر ورود سامانه بارشی به کشور

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به آماده باش قطارهای نجات و نیرو‌های عملیاتی گفت: ابلاغ کردیم تا در صورت وقوع شرایط اضطراری مناطق راه‌‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند و ایستگاه‌های تشکیلاتی به صورت آماده باش قرار بگیرند تا شرایط را مدیریت کنند.

رشیدی با اشاره به رابطه کاهش دید افقی و کاهش سرعت قطار  و تاخیر قطارها در زمان افزایش شدت بارش برف و کولاک گفت: دو راهکار پیش‌رو برای مدیریت موقعیت‌های این چنین وجود دارد راهکار اول حاکی از حذف برنامه‌ حرکت قطارها به صورت یکی درمیان یا بیشتر است و راهکار دوم؛ بهره‌گیری از همکاری مردم به منظور مدیریت حرکت قطارها، اما با در نظر گرفتن تاخیر است که در هنگام بارندگی شدید برف و باران احتمال مواجهه با راهکار دوم وجود دارد.

آغاز عملیات اجرایی دهانه وسط پل ۵۵ راه‌آهن قزوین- رشت

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت: با نصب اولین تیر دهانه وسط پل ٥٥ راه آهن قزوین-رشت که حلقه نهایی تکمیل این خط ریلی است، عملیات اجرایی به روزهای پایانی نزدیک می شود.

ذاکری افزود: وزن کل عرشه فلزی پل ٤ هزار و ١٠٠ تن است و وزن بزرگترین تیر به طول ١٠٠ متر، ٢٤٥ تن که بر روی آزادراه قزوین- رشت نصب شده است.

حذف تردد روزانه ۲۷ تریلی از جاده‌های کشور با راه‌اندازی مرکز بارانداز خودرو راه‌آهن شیراز

مدیر کل راه‌آهن فارس از حذف تردد روزانه ۲۷ تریلی در جاده‌های کشور با راه‌اندازی مرکز بارانداز خودرو راه‌آهن شیراز خبر داد و گفت: سالانه ۶۰ هزار خودرو از طریق ریل به فارس وارد می‌شود که کاهش ۴۰ درصدی هزینه حمل را به همراه دارد.

مدیر کل راه‌آهن فارس با بیان اینکه ۲۰ واگن روزانه ۳۰۰ خودرو را حمل می‌کند، اظهار کرد: سالانه ۶۰ هزار خودرو از طریق ریل به فارس وارد می‌شود که کاهش ۴۰ درصدی هزینه حمل را به همراه دارد.

نظر شما