شناسهٔ خبر: 51672 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

تشریح اقدامات نوروزی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها/ کلنگ‌زنی ساخت ۲ سالن تخصصی ورزشی در محلات هدف جهرم/ افتتاح قطعه سوم بزرگراه محور کهنوج- رودان در کرمان جنوبی

گزارش آخر هفته تشریح اقدامات نوروزی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها طی تعطیلات نوروزی، کلنگ‌زنی ساخت ۲ سالن تخصصی ورزشی در محلات هدف جهرم در استان فارس با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و افتتاح قطعه سوم بزرگراه محور کهنوج- رودان در جنوب استان کرمان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طرح نوروزی راهداری در محورهای مواصلاتی این استان به دلیل شرایط ویژه جوی تا پایان فروردین‌ماه تداوم می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ۲۳ اسفند سال گذشته تا دهم فروردین‌ماه امسال ۸۱ هزار و ۴۷۹ مسافر از پایانه‌های این استان جابه‌جا شدند.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در سال جدید با نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

کرمان جنوبی

طی مراسمی با حضور نماینده مردم پنج شهرستان‌ کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب، ائمه جمعه کهنوج و بخش آسمینون منوجان، فرمانداران کهنوج و منوجان، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین پروژه‌ قطعه سوم بزرگراه کهنوج –رودان و ۴/۵ کیلومتر راه روستایی در شهرستان منوجان به بهره‌برداری رسیدند.

قزوین

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی از تأیید موضوع ممنوعیت نماهای رومی در کلیه شهرهای استان توسط شورای فنی خبر داد.

زنجان

مدیرکل راهداری استان زنجان به افزایش ۱۴ درصدی ترددهای نوروزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ میلیون و ۶۱۵ هزار وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان زنجان عبور کردند.

خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در مجموع از ۲۵ اسفندماه تا پایان روز ۱۳ فروردین سال جدید تردد ۱۴ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۳ وسیله نقلیه توسط تردد شمارهای موجود در راه‌های استان ثبت‌ شده است.

خراسان رضوی

مدیرکل راهداری خراسان رضوی گفت: در مدت سپری شده از طرح نوروزی ۹۷ و بر اساس آمارهای واصله، ۲۰ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۹۸۰ تردد در محورهای مواصلاتی استان انجام شده که بر این اساس در این بازه یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۱۷۴ دستگاه خودرو وارد مشهد و یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودرو نیز از این شهر خارج شدند.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: شمار ترددهای ورودی و خروجی به استان در سال ۹۶ در مقایسه با سال قبل ۷.۵ درصد افزایش داشته است.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از افزایش ۸ درصدی تردد به شهر قم از ۲۵ اسفندماه تا پایان دور اول سفرهای نوروزی خبر داد.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از افزایش ۱۸ درصدی میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از رفع تصرف حدود ۲ هکتار از اراضی دولتی در منطقه شهرک طالقانی شهرستان نهاوند خبر داد.

خراسان جنوبی

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی متوسط تردد ثبت شده در ۵۲ دستگاه تردد شمار استان ۱۲ درصد افزایش داشته است.

یزد

مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به برپایی غرفه‌های ارائه خدمات گردشگری، صنایع دستی، اغذیه محلی و محصولات فرهنگی در داخل ایستگاه یزد گفت: در حالی قطار یزد- مشهد در ایام نوروز ۹۷ همه روزه فعالیت می‌کند که حرکت این قطار در سال ۹۶ به صورت یک روز در میان بود.

البرز

تردد بیش از ۲۱میلیون و ۱۲۳هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۹ فروردین سال جاری این استان را جزو استان های پرتردد کشور قرار داده است.

فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز ساخت دو سالن تخصصی ورزشی در طرح بازآفرینی شهری گفت: بیشترین شهرها و محلات هدف بازآفرینی شهری در استان فارس قرار دارند.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از تردد بیش از ۷۵۵ هزار خودرو در ایام نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: براساس سامانه هوشمند تردد شمار برخط موجود در جاده‌ها این آمار تردد به ثبت رسیده است. 

تهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران  از نظارت مستمر بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان در تعطیلات نوروز خبر داد.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین‌ماه قريب به ۶ میلیون وسیله نقلیه در محورهای لرستان تردد نموده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای لرستان گفت: تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی لرستان ۶۲.۵ درصد کاهش داشته است./

نظر شما