شناسهٔ خبر: 57899 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

افتتاح چهار پروژه شاخص حمل‌ونقل جاده‌ای در بوشهر/ تشريح اقدامات توسعه‌ای در حوزه حمل و نقل استان اصفهان

گزارش آخر هفته در هفته ای که گذشت اهم اخبار استان ها در حوزه حمل و نقل به افتتاح پرژه ها به مناسبت هفته دولت بود که ۷۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در هفته ای که گذشت در حوزه حمل و نقل در استان ها، افتتاح چهار پروژه شاخص حمل‌ونقل جاده‌ای در بوشهر، راه‌اندازی مجدد قطار اصفهان - زاهدان، بارگیری و حمل نخستین محموله چوب(MDF) با استفاده از حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(رهتشريح اقدامات توسعه‌ای در حوزه حمل و نقل استان اصفهان در دولت‌ یازدهم و دوازدهم، رشد ۱۲ درصدی بارگیری بار صادراتی در راه‌آهن یزد، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی سایت سوخت رسانی جدید ایستگاه مشهد، بهره برداری از ۲۲ طرح دریایی و بندری هرمزگان در هفته دولت و ایجاد فرصت شغلی جدید برای بیش از یک هزار نفر، بارگیری یک فروند کشتی نفتی از طریق دو سایت در پایانه نفتی بندر امام خمینی(رهبرای نخستین بار، اشتغال یکهزار نفری با شروع به کار دو فاز کانتینری مجتمع بندری نگین از اهم اخبار بود.

در ابتدا و پیش از ورود به اخبار مهم استان ها در حوزه حمل و نقل نگاهی به برنامه های اجرایی در هفته دولت در ادارات کل راه و شهرسازی استان ها داریم که  ۷۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در آن ها به بهره برداری رسید.

جزئیات این افتتاح‌ها را می توانید اینجا مشاهده کنید.

خراسان شمالی

رئيس مركز مديريت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تابلوهای پیام متغیر در محورهای مواصلاتی استان آنلاین شدند.

امين بهزادنيا، رئيس مركز مديريت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده این استان گفت: چهار تابلوی پیام متغیر(vms) در محورهای استان به سامانه جامع مرکز مدیریت راه های کشور متصل شدند.

سمنان

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق از افتتاح ۹ پروژه ریلی در استان سمنان خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها ۱۰ میلیارد و ۹۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هزینه شده است.

فرشاد زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با بیان این خبرگفت: برای این طرح‌ها ۱۰ میلیارد و ۹۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هزینه شده است که ۹ میلیارد و ۷۴۹ میلیون تومان از اعتبارات این طرح‌ها، ملی و یک میلیارد و ۱۷۲میلیون تومان از محل سایر منابع تأمین‌شده است.

در ادامه مدیر کل اداره راه و ترابری استان سمنان، از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های مهم حوزه راهسازی استان در هفته دولت خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح سه راه جاده آزادشهر و تقاطع جاده فیروزکوه به سمنان و بزرگراه تهران به مشهد به مناسبت هفته دولت کلنگ‌زنی شد

مدیر کل اداره راه و ترابری استان سمنان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بهره‌برداری پروژه‌های مهم حوزه راهسازی در هفته دولت خبر داد و گفت: هفته گذشته تقاطع غیرهمسطح سه راه جاده آزادشهر به دست دکتر آخوندی کلنگ‌زنی شد. این تقاطع حدود ۲۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

مرکزی

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: تردد خودروهای سنگین درمحورهای استان در مرداد ماه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۴.۸ درصد افزایش داشته است.

مجید بردبار با اعلام این مطلب گفت: ۲۰ میلیون و ۵۴ هزار و ۱۹۴ خودروی سنگین و سبک در ۶۲ محور استان مرکزی تردد داشته اند که این ترددها نسبت به مدت مشابه افزایش چشمگیری داشته است.

بوشهر

چهار پروژه شاخص راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان بوشهر شامل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی ایمن سفر ایرانیان در شهرستان جم، مجتمع خدمات رفاهی سیراف، شركت مسافربری ایرانیان و مركز بزرگ تعمیرگاهی و مجتمع خدمات پس از فروش عقاب افشان، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مقامات و مسئولان استانی، افتتاح و بهره‌برداری شد.

حسن نیا در مراسم افتتاح مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی جم و مجموعه گردشگری آن با بیان اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی با هدف افزایش ایمنی و ارتقای سطح خدمات موردنیاز مسافران و رانندگان در طول سفر و به منظور تأمین نیاز کاربران و فراهم کردن محلی برای استراحت رانندگان احداث می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۷۲۰ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در طول راه‌های کشور فعال است و ۴۲۰ مجتمع دیگر در حال ساخت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: هدف از ساخت اسکله ها در بندر نگین به دلیل افزایش میزان نیاز و تقاضا برای فعالیت های بندری بوده است. برای این اسکله ها نیز برای دو فاز کانتینری می تواند در حد نهایی بهره بری تا ۱۰۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد کند.

سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: مطالعه ساخت اولین اسکله در بندربوشهر در دهه چهل و در سال ۱۳۴۳ آغاز و به ساخت اسکله یک و دو منتهی و عملیات لایه روبی توسط یک شرکت هلندی ایجاد و کانال دسترسی با عرض ۱۰۰ متر و عمق ۵,۵ متری انجام شد.

سیستان و بلوچستان

به منظور خدمت‌رسانی و توجه بیشتر به خواسته مسافران، قطار اصفهان – زاهدان در ماه گذشته مجدداً راه‌اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مجید ارجونی با اعلام این خبر گفت: همچنین امسال بر اساس ارزیابی‌های دفتر مدیریت عملکرد راه آهن، ایستگاه زاهدان در ایام نوروز ۹۷ رتبه نخست رضایتمندی مسافران را در میان ایستگاه‌های ریلی کشور بدست آورد.

زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در محورهای ارتباطی استان برای اولین بار خبر داد.

ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای این استان گفت: این طرح به طول ۴ هزارمتر در کیلومتر ۲۰ تا ۲۴ محور قره پشتلو و با اعتباری معادل ۴ میلیارد ریال در حال اجرا است.

همچنین با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین شهری استان زنجان، در مرداد ماه سال جاری بیش از ۱۴ میلیون تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی به ثبت رسید.

ایرج دست نشان با اعلام این خبرافزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده­ های کشور حدود ۶۳۱ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه چهاردهم کشور را داراست.

وی افزود: بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۶۱۹.۰۴۴ تردد و محور خرمدره-ابهر با ۴۴۸.۲۷۶ تردد و کمترین تردد در محورتکاب- دندی با ۲۰.۵۸۳ جابجایی صورت گرفته است.۲۰ درصد از كل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲.۹۷۹.۰۶۳ وسیله نقلیه سنگین). در حالیکه میانگین کشوری ۱۴درصد بود و استان زنجان در رتبه هشتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ ها قرار دارد. میانگین كاركرد دستگاه های ترددشمار در این مدت ۹۷ درصد بوده‌است.

گیلان

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان گیلان بر توسعه حمل‌و‌نقل همگانی، تغییر رفتار مردم از خودرو شخصی به حمل‌و‌نقل همگانی تاکید کرد و گفت: واقعی سازی قیمت سوخت بعد از توسعه حمل‌و‌نقل همگانی از راهکارهای بسیار مهم‌ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و هئیت همراه خود صبح روز ۳ شهریور در پنجمین کمیسیون ایمنی راه‌های استان گیلان که در استانداری گیلان برگزار شد حضور یافت.
در این کمسیون که با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار گردید ضمن بیان نکات قابل توجه از طرف اعضا و ارائه امار و گزارشات مبنی بر کاهش تلفات استان در مقایسه با سال گذشته و افزایش گردشگر به استان طی سال های گذشته و اهمیت تکمیل کریدور جاده‌ای در استان، تقی‌زاده افزود که حتی با بهره‌برداری ۸ کیلومتر باقی‌مانده از قزوین به رشت و احداث کلیه کنارگذرها مشکل ایمنی ما حل نشده   و تلفات ما کاهش نیافته و حتی افزایش خواهد یافت .

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، در جریان بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مطالبات پروژه گردنه صلوات آباد سنندج را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: انتظار داریم که دولت مطالبات این طرح را پرداخت کند تا بتوانیم پاسخ مناسبی به یکی از مطالبات مردم کردستان بدهیم.

شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی این استان، در جریان بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه گردنه صلوات آباد سنندج که قطعه ای از طرح همدان به سنندج است، اظهار کرد: مسیر همدان به سنندج ۱۷۰ کیلومتر و طول این قطعه در کردستان ۱۲۸ کیلومتر است.

مازندران

مسئول راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: این اداره کل در هفته دولت بیش از ۲۳ کیلومتر از راه های روستایی این استان را با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت و به بهره برداری رساند.

سهراب طور ضمن بيان اين مطلب افزود:مازندران با توجه به نوع اقليم و شرايط توپوگرافي وبه طبع تنوع فرآورده هاي كشاورزي ، مسئله راههاي مناسب روستايي به منظور حمل ونقل هرچه سريعتر ، آسانتر و در عين حال ارزانترين فرآورده ها به بازار مصرف يكي از اصلي ترين دغدغه هاي ذهني مسئولين محترم استان مي باشد.

خوزستان

برای نخستین بار یک محموله چوب( (MDF) به وزن بیش از ۲ هزار تن در مجتمع بندری امام خمینی(ره) از طریق حمل و نقل ریلی بارگیری و به مقصد ارسال شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تلاش روز افزون و مشترک سازمان بنادر و دریانوردی  و راه آهن جمهوری اسلامی  ایران برای توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر اظهار کرد: در ادامه این تلاش مشترک و با هدف بهره گیری بیشتر از مزیت‌های حمل و نقل ریلی از جمله کاهش بار ترافیک جاده‌ای، آلودگی زیست‌محیطی و افزایش امنیت کالا، یک محموله چوب (MDF) معادل ۲ هزار و ۲۹۲ تن پس از تخلیه از یک فروند کشتی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در مجتمع بندری امام خمینی(ره) طی مردادماه سال جاری در قالب ۴۰ دستگاه واگن بارگیری و از طریق ریل  به یکی از مقاصد داخل کشور ارسال شد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: امسال در هفته دولت ۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی سه هزار و ۳۰۳ نفر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس پورسلان با حضور در نمایشگاه هفته دولت، با اشاره به برنامه‌های این اداره به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: برای هفته دولت پروژه‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف آماده افتتاح داریم که در حوزه راه در دو بخش راه اصلی و راه‌های روستایی، حوزه بازآفرینی شهری، حوزه فنی و اجرایی شامل ساخت ساختمان های دولتی و عمومی و مسکن مهر، پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

در ادامه برای نخستین بار و به دنبال بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته در تخلیه و بارگیری مواد نفتی و با هدف ارتقای کیفیت خدمات بندری به صاحبان کالا و تسریع در عملیات بارگیری، یک فروند کشتی خارجی به صورت همزمان از دو سایت نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) تحت بارگیری قرار گرفت.

ایرج مدیری معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح مزایای این عملیات کم نظیر، افزایش دو برابری نرخ سرعت بارگیری و به تبع آن افزایش سرعت عملیات، کاهش قابل توجه مدت زمان خدمات دهی، کاهش مدت زمان اشغال اسکله، کاهش ترافیک کشتی های ورودی، افزایش رضایت‌مندی مشتریان و افزایش توان در جذب ترافیک کالا به بندر به ویژه در بخش فرآورده‌های نفتی را از جمله مزیت‌های حاصل از آن برشمرد.

لارستان

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان گفت: تمام قطعات باند دوم لار- جهرم به مناقصه می‌رود و پیمانکار آن مشخص می‌شود.

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه وشهرسازی لارستان در آغازین روز از هفته دولت اظهار کرد: محور لار جهرم ۱۵۵ کیلومتر طول دارد که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه این اداره کل است.

ایلام

امينی معاون برنامه ريزی و مديريت منابع وزارت راه وشهرسازی به همراه معاون امور عمرانی استانداری و مديركل راه وشهرسازی استان از تونل عظيم كبير كوه بازديد كردند.

در اين بازديد كه در اولين روز كاري كاظمي مديركل راه وشهرسازي استان ايلام صورت گرفت پيشرفت حفاري تونل مناسب ارزيابي شد.

قم

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در هفته دولت چندین پروژه عمرانی در حوزه‌های راه، بافت تاریخی و ناکارآمد شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی رحیمی راد در تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت اظهار کرد: بهره برداری و افتتاح هشت پروژه عمرانی در حوزه‌های راه، بافت تاریخی و ناکارآمد شهری، ارتباط با شهروندان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی از اقدامات هفته دولت در سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

کرمانشاه

همزمان با آغاز هفته دولت امسال اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه از ۱۳ پروژه عمرانی بهره برداری کرد.

مسعود شریفی از این تعداد بهسازی و تعریض ۷ کیلومتر راه اصلی مسیر جوانرود- ثلاث، بهسازی و آسفالت بیش از ۱۴ کیلومتر راه روستایی در شهرهای کرمانشاه، کنگاور،صحنه، هرسین و ثلاث باباجانی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق در محلات ناکارامد کرمانشاه(شاطرآباد-مهرآباد) و اسلام آباد( بدره ای) همچنین احداث دو کتابخانه در شهر کرمانشاه برشمرد.

گلستان

تردد وسایل نقلیه از ابتدای فصل تابستان تا پایان تعطیلات هفته گذشته در استان گلستان حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

هدی میقانی، مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای  این استان گفت: از ابتدای فصل تابستان تا پایان تعطیلات عیدسعید قربان،بیش از ۳۲ میلیون و ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه در طول راه های استان تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین هفدهمین مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان گلستان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی همزمان با هفته دولت بهره‌برداری شد. ازو با حضور "علی اصغر طهماسبی" معاون سیاسی امنیتی استانداری، تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی، مسوولان شهرستانی و ائمه جمعه و جماعات در کیلومتر ۷ محور ارتباطی کردکوی، بندرگز آغاز شد.

این مراسم با حضور "علی اصغر طهماسبی" معاون سیاسی امنیتی استانداری، تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی، مسوولان شهرستانی و ائمه جمعه و جماعات در کیلومتر ۷ محور ارتباطی کردکوی، بندرگز انجام شد.

کرمان

مدیرکل راه وشهرسازی کرمان گفت: با بهره‌برداری از باند دوم محور دارزین- دهبکری علاوه بر کاهش تصادفات جاده‌ای، صادرات از مبدأ جنوب و شرق کشور رونق می‌گیرد.

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در سومین روز از هفته دولت ضمن بازدید از روند اجرای دو بانده سازی محور دارزین- دهبکری گفت: اجرای این پروژه علاوه بر کاهش تصادفات جاده‌ای و تسهیل در تردد، منجر به رونق صادرات خواهد شد.

قزوین

با حضور استاندار در هفته دولت ۷ کیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی (چهار خطه کردن) محور بویین زهرا به سه راهی رحیم آبادافتتاح شد.

هفت کیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور بویین زهرا به سه راهی رحیم آباد همزمان با هفته دولت و با حضور زاهدی استاندار، حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان، رحمانی فرماندار شهرستان بویین زهرا و جمعی از مسئولین و مدعوین استانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

اردبیل

همزمان با هفته دولت در شهرستان گرمی کارخانه آسفالت با ظریفت ۱۲۰ تن در ساعت افتتاح شد. این کارخانه  با حضور بهمن حسین‌زاده، معاون استاندار و فرماندار گرمی و معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز طرح‌های عمرانی این اداره‌کل در هفته دولت شامل پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی را تشریح کرد.

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت اظهار کرد: هشت پروژه در حوزه راهسازی برای هفته دولت قابل افتتاح هستند که این پروژه‌ها در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد و طالقان قرار دارند.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با اشاره به بهسازی و آسفالت ۶۲.۶ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال، برنامه‌های این اداره‌کل در هفته دولت را تشریح کرد.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت اظهار کرد: کلنگ زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح کیلومتر ۳۵ محور خوی- قطور با محور راه آهن با اعتبار برآوردشده ۲۹ میلیارد ریال در هفته دولت انجام می‌شود که پیش بینی شده این پروژه در سال ۹۹ به اتمام برسد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اقدامات مناسب صورت گرفته در حوزه حمل و نقل در این استان که به واسطه وجود صنایع بزرگ در آن از اهمیت بسزایی برخوردار است به تشریح پروژه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در شش سال اخیر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز کشور از یک طرف و وجود صنایع مادر به خصوص فولاد کشور و به تبع آن کل صنایع جانبی کنار این صنعت مادر از طرف دیگر این استان را به یک استان صنعتی در مقیاس کلان در بين استان‌ها تبدیل کرده است.

به جز این از طرف دیگر وجود جاذبه‌های خاص گردشگری و طبیعی با وجود آثار تاریخی در کلانشهر اصفهان و همچنین جاذبه‌های بومگردی و طبیعت گردی که در جای جای استان، آن را به عنوان یک استان توریستی مطرح کرده است. این دو، سه موضوع با گره خوردن به یکدیگر اصفهان را نهایتا به استانی تبدیل کرده که برای پاسخگویی به نیازهای موجود در آن اقدامات موثری در زیرساخت‌های آن انجام بگیرد.

حجت‌الله غلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری در این خصوص با تاکید بر این که برای توسعه زیرساخت‌ها در کوتاه مدت نمی‌توان برنامه‌ریزی داشت، گفت: بدون شک این زیرساخت‌ها در بازه زمانی یکی، دو روز یا یکی، دو سال به نتیجه نخواهد رسید. به همین خاطر براساس مطالعات صورت گرفته به خصوص طرح آمایش استان اصفهان در بخش کلی و طرح‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و طرح جامع حمل و نقل استان باعث شد که در یک بازه چند ساله زیرساخت‌های موجود در چنین استانی تامین شود.

یزد

در ۵ ماهه سال ۹۷ میزان بارگیری و تخلیه بار در راه‌آهن یزد، رشد ۸.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.

سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن یزد با بیان این خبر افزود: ۹ میلیون و ۱۹۸ هزارتن مواد معدنی، کنسانتره و دیگر محموله ها در این اداره کل تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۴ درصد رشد داشته است.

خراسان رضوی

مدیرکل راه آهن خراسان از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی سایت سوخت رسانی جدید ایستگاه مشهد با اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریال خبر داد.

محمدهادی ضیایی مهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت تامین به موقع سوخت در ایستگاه مشهد و جلوگیری از وقفه در آماده سازی قطارهای مسافری، همچنین با در نظر داشتن مشکلات ناشی از فرسودگی، محدودیت و پایین بودن ضریب ایمنی مجموعه سوخت رسانی قدیم، عملیات ساخت مجموعه انبار و انتقال سوخت بر اساس طرح جامع ایستگاه احداث جایگاه و ساخت مخازن بزرگ و تاسیسات سوخت رسانی در زمینی به مساحت ۶ هزارمتر مربع و با اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریال از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: ۲۲ پروژه حوزه دریایی و بندری این استان با اعتبار یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال آماده افتتاح شده که تا پایان دولت امسال به بهره برداری می رسد.

»اله مراد عفیفی پور» ضمن اعلام این خبر افزود: این طرح ها در بخش های سرمایه گذاری، عمرانی، فنی، دریایی و بندری به انجام رسیده و اعتبار آنها به صورت عمده از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و بخشی دیگر نیز توسط بخش خصوصی تامین شده است.

همچنین مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از تردد بیش از یازده میلیون خودرو از محورهای استان در مردادماه سال جاری خبر داد.

داريـوش باقـر جـوان گـفت : در مرداد ماه ۱۳۹۷ بر اساس اطلاعات دريافتي از سامانه تردد شمار ، تعداد ۱۱۳۶۰۹۴۳  تردد در جاده هاي استان صورت گرفته كه ۲۹ درصد از كل ترددها مربوط به وسايل نقليه سنگين بوده كه بيشترين حجم تردد در محور بندرشهيد رجايي - بندرعباس با ۲۵۳۱۵۳ وسيله نقليه ، بيشترين تردد وسايل نقليه سنگين را داشته است.

نظر شما