شناسهٔ خبر: 60140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور پنج نماینده شهرستان جنوبی صورت گرفت:

بازدید از پروژه های شهرستان‌های فاریاب و کهنوج

پروژه حمزه نماینده مردم پنج شهرستان (کهنوج،رودبار جنوب ،قلعه گنج،منوجان وفاریاب) به همراه فرمانداران و تعدادی از مسئولین شهرستان‌های کهنوج و فاریاب ، از روند اجرای راه روستایی زیارت دیوانمراد، حرمه ،محور ارزوئیه - فاریاب و مجتمع اداری فاریاب بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی ، ساردوئی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حاشیه این بازدید بیان داشت :طول کل محور زیارت دیوانمراد ۱۱کیلومتراست که تاکنون ۶کیلومتر از آن آسفالت و به بهره‌برداری رسیده و عملیات بازگشایی ادامه مسیر تا کیلومتر ۵۰۰+۸انجام شده اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر ۲۵۰۰۰میلیون ریال می باشد.

برای تکمیل آن مبلغ ۳۰۰۰۰میلون ریال اعتبار نیاز است و با بهره‌برداری از این مسیر بیش از ۴۰خانوار از نعمت راه روستایی مناسب برخوردار خواهند شد و درتوسعه گردشگری منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

در ادامه از پروژه‌های احداث مجتمع اداری فاریاب وتکمیل محور حرمه و قطعه اول محور فاریاب-ارزوئیه بازدید شد.

طول کل محور حرمه ۲۲کیلومتر می‌باشد که تاکنون ۵کیلومتر از آن آسفالت و به بهره‌برداری رسیده وعملیات زیرسازی ۷کیلومتر از ادامه مسیر تا کیلومتر ۱۲در حال انجام است تاکنون اعتبار هزینه شده در این پروژه ۲۰۰۰۰میلیون ریال و جهت تکمیل مسیر به اعتباری بالغ بر ۹۰،۰۰۰میلیون ریال نیاز است.

محور مذکور راه ارتباطی شهرستان های فاریاب و حاجی آباد در استان هرمزگان می‌باشد که در خارج نمودن شهرستان فاریاب از بن بست تاثیرگذار و در بخش گردشگری موثر خواهد بود و در حال حاضر پیمانکار در حال اجرای پل بزرگ ابتدای این مسیر با طول۲۲متر و برآورد۴۶۰۰میلیون ریال می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد:طول کل محور ارزوئیه - فاریاب ۴۷کیلومتر می‌باشد که تاکنون ۶کیلومتر ازآن آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است و ادامه در دو قطعه درحال انجام است که در قطعه اول حدفاصل فاریاب - زهمکان به طول ۲۷کیلومتر بازگشایی ۱۳کیلومتر انجام و۸کیلومتر از آن آماده آسفالت می باشد ، اعتبار هزینه شده در این پروژه تاکنون بالغ بر ۱۰۰،۰۰۰میلیون ریال برای تکمیل مسیر در این قطعه به اعتباری بالغ بر ۱۵۰،۰۰۰میلیون ریال اعتبار نیاز است این محور یک راه کوهستانی بسیار سخت است قبل از بازگشایی این مسیر مردم جهت تردد می‌بایست از دره تنگ موردان عبور می کردند که در صورت وقوع سیل تا چند روز مسیر مسدود می شد ضمن اینکه با احداث این محور معادن منطقه نیز فعال شده اند و سرمایه گذاران در حال احداث کارخانه تولید طلا در این منطقه هستند که با احداث این کارخانه و بهره برداری از معادن کرومیت در آمد شهرستان فاریاب افزایش و اشتغال زایی نیز بیشتر خواهد شد.

وی بیان داشت مجتمع اداری فاریاب با پیشرفت فیزیکی ۳۰درصد و زیر بنای ساختمان ۳۰۲۸ متر ، در دو طبقه احداث اسکلت ساختمان تکمیل شده است و در سال جاری جهت تکمیل به پیمانکار جدید واگذار شده است اعتبار هزینه شده دوازده میلیارد ریال و برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر شصت میلیارد ریال نیاز می باشد.

در پایان از استخر شنای کهنوج که ۱۰۰۰ مترمربع زیربنا دارد بازدید شد. ساختمان و تاسیسات استخر در سال‌های قبل تکمیل شده پیمانکار جهت بهسازی استخر در حال اجرای سقف کاذب می باشد.

نظر شما