شناسهٔ خبر: 60652 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

اولویتهای قرار گرفتن اتصال ریلی و جاده‌ای ایران و عراق /عبور ۲ میلیون زائر اربعین از مرزهای سه‌گانه کشور/ برگزاری مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور/ احداث راه‌های روستایی با اولویت مناطق محروم

گزارش آخر هفته استفاده ۹۰ درصدی زوار اربعین از حمل‌ونقل جاده‌ای، کمبود نقدینگی؛ چالشی اساسی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، استقرار ۳۰ اكيپ راهداری با آماده‌باش شبانه‌روزی، بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور جایگزین مهران - ملکشاهی – ایلام، تلاش برای تکمیل محور ایلام-مهران تا پایان سال جاری و تشریح تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زائران اربعین سایر عناوین مهم حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ گذشته مربوط به حضور زائران در مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه بود به صورتی که با تمهیدات پیش بینی شده ۲ میلیون زائر از پایانه های مرزی کشور خارج شدند همچنین در این هفته وزیر راه و شهرسازی از مرز مهران بازدید کرده و مسائل مربوط به زوار را از نزدیک بررسی کرد.

اتصال ریلی و جاده‌ای ایران و عراق در اولویت قرار دارد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «تاکید رئیس جمهوری توسعه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای بین ایران و عراق با اولویت ریل است» گفت: اتصال ریلی و جاده‌ای به کشور عراق در بین کشورهای همسایه در اولویت برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی به ملت شریف ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام همت دولت، مسئولان و ستاد اربعین رفع نواقص، بهبود زیرساخت‌ها و امکانات برای تسهیل تردد زائران بوده است.وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به زعم مسئولیت خود تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم خواهد داشت.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور جایگزین مهران - ملکشاهی - ایلام

 وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان ایلام و بازدید از پایانه مرزی مهران از محور جایگزین مهران - ملکشاهی - ایلام در منطقه واریانت ترشابه بازدید کرد.محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان ایلام و بازدید از پایانه مرزی مهران از محور جایگزین مهران - ملکشاهی - ایلام در منطقه واریانت ترشابه بازدید کرد.

واریانت ترشابه به طول ۵ کیلومتر اجرا شده و هدف از احداث آن حذف گردنه‌های صعب‌العبور به ارزش حدودا ۱۳ میلیارد تومان گزارش شده است.

عبور ۲ میلیون زائر اربعین از مرزهای سه‌گانه کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه دو میلیون زائر از مرزهای سه‌گانه خارج‌شده‌اند گفت: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است ۹۰ درصد زوار اربعین از حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده کرده‌اند.

عبدالهاشم حسن نیا با حضور در برنامه تیتر امشب در رابطه با آمار مدهای حمل‌ونقلی که زائران برای ورود و خروج از مرز استفاده کرده‌اند گفت:زوار اربعین حسینی طبق آمار برای جابه‌جایی‌های خود تاکنون ۹۰درصد از حمل‌ونقل جاده‌ای، ۶درصد از حمل‌ونقل ریلی و ۴درصد نیز از هواپیما استفاده کرده‌اند.

برگزاری مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام با موضوع رسیدگی به فعالیت‌ها و وضع عمومی شرکت مطرح شد: در حال حاضر چالش اصلی در شرکت ساخت و توسعه کمبود نقدینگی است و این امر با کاهش قدرت اجرایی رابطه مستقیم دارد به‌نحوی‌که در سال گذشته میزان دریافت نقدینگی به ۷درصد کاهش پیداکرده است.

جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام با موضوع رسیدگی به فعالیت‌ها و وضع عمومی شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ۹۶ با حضور محمد رحمتی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه، خیر اله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، ابوالفضل طیبی مدیرکل دفتر شرکت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و نماینده  وزارت دادگستری، رئیس مرکز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی و مدیران شرکت ساخت و توسعه برگزار شد.

احداث راه‌های روستایی با اولویت مناطق محروم

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: تاکید برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر تولید مسکن با اولویت اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد، احیا بافت‌های فرسوده و احداث راه‌های روستایی با اولویت مناطق محروم است.امیر امینی با اشاره به برنامه‌های محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه ‌و شهرسازی اظهار داشت: بازمهندسی  و تغییر ساختار با هدف سرعت بخشیدن به حوزه اجرا، چابک سازی و چالاک سازی بخش، تاب‌آوری حمل‌ونقل در شرایط تحریم در اولویت برنامه‌های مهندس اسلامی قرار دارد.

وی افزود: ذیل این موارد، مهندس اسلامی بر تولید مسکن با اولویت اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و احیا بافت‌های فرسوده به‌وسیله تحرک بخشیدن به صنعت ساختمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشوق‌های دولتی تأکید کرده است.

تشریح تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زائران اربعین

مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دبير كميته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعين بابیان اینکه برای بازگشت زوار اربعین از مرزهای سه‌گانه ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی‌شده است اظهار کرد: اوج بازگشت زوار اربعین از دیروز شده است و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

رضا نفیسی با تشریح اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زوار اربعین گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بسیج تمامی امكانات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای كشور، زمینه بازگشت زائرین اربعین حسینی از كربلای معلی فراهم‌شده است که در این خصوص ۴۰ هزار اتوبوس برای بازگشت ان ها به مرزهای سه‌گانه اعزام می‌شوند.

استقرار ۳۰ اكيپ راهداری با آماده‌باش شبانه‌روزی

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با وجود شرايط سخت جوی ، پاكسازی محورها در كمترين زمان ممكن انجام شده است و جريان پياده‌روی زائران حسينی به آرامی تداوم دارد و ۳۰ اكيپ راهداری با آماده‌باش كامل و ارايه خدمات شبانه‌روزی در محورهای منتهی به مرز مهران، راه را بر زائران هموار ساخته‌اند.

حيدر مطاعي معاون راهداري اين سازمان گفت: با وجود استقبال بالاي زائران اربعين حسيني از پايانه مرزي مهران و حجم بالاي تردد زائران از اين پايانه مرزي و همزمان شدن پياده‌روي عظيم اربعين حسيني امسال با بارش‌هاي نسبتا شديد پاييزي در استان ايلام، ۳۰ اكيپ راهداري با آماده‌باش كامل و ارايه خدمات شبانه‌روزي در محورهاي منتهي به مرز مهران، راه را بر زائران هموار ساخته‌اند.

نظر شما