شناسهٔ خبر: 76704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبر داد

ثبت ۳۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان/ ۳۱۴۱ چشم ما

تردد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از ثبت ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۶۶۳ تردد در ۹ ماهه امسال در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: آمار دريافتي از ۸۰ دستگاه تردد شمارآنلاين نصب شده در محورهای مواصلاتی استان در این مدت حاکی از افزایش تردد به میزان ۱۴درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است که بیشترین تردد وسائط نقلیه در محورهای ایرانشهر- بمپور، خاش – زاهدان و هیرمند- زابل گزارش شده است.

وی افزود: دستگاه‌های تردد شمار در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری را ثبت می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرعت متوسط تردد در محور های استان در ۹ ماهه سال جاری ۸۱ کیلومتر در ساعت بوده است که نسبت مدت مشابه سال گذشته سه کیلومتر در ساعت کاهش یافته است، اضافه کرد: بيشترين سرعت در اين مدت ۱۱۸ كيلومتر در ساعت بوده که در محور نیکشهر- قصرقند به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: با بهره گیری از سامانه های هوشمند ضمن جلوگیری از وقوع تخلف، از بروز تصادفات و حوادث رانندگی پیشگیری می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱، درگاه اینترنتی ۱۴۱.ir  و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ سامانه های ارتباطی برای اطلاع شهروندان گرامی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای و غیره است. ضمناً شهروندان می توانند از طریق تماس با تلفن ۳۱۴۱ چشم بینای ما در جاده ها بوده و وضعیت راه های نیمه شمالی استان را به ما اطلاع دهند.