شناسهٔ خبر: 78004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

۲۰۱ پروژه راهسازی به طول ۱۵۸۰کیلومتر درحال اجراست

1999.jpg مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰۱ راهسازی به طول یک هزار و ۵۸۰ کیلومتر در خوزستان با حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

رضا رضایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن ۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر راه اصلی ۱۰ درصد راه‌های اصلی کشور را داراست و در رتبه اول از لحاظ راه اصلی قرار دارد.

وی ادامه داد: استان با برخورداری از یک هزار و ۳۰۶ کیلومتر راه فرعی رتبه یازدهم راه‌های فرعی را در کشور به خود اختصاص داده است.

رضایی تصریح کرد: از لحاظ آزادراه نیز با دارا بودن ۱۳۵ کیلومتر آزادراه در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

وی افزود: سالانه حدود ۳۸ میلیون تن کالا به دلیل ظرفیت صنعتی و بنادر در جاده‌های خوزستان جابه‌جا می‌شود که رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است؛ همچنین با جابه‌جایی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال رتبه ششم جابه‌جایی مسافر را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به وجود بدهی در بخش راهسازی در خوزستان، عنوان کرد: بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده و امسال منابع بیشتری نسبت به سال‌های گذشته پیش‌بینی شده است که اکنون ۲۰۱ پروژه در خوزستان با حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و در حال اجراست.

رضایی اضافه کرد: ازاین تعداد ۱۹پروژه به طول ۳۵۱ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خوزستان در حال احداث می باشد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان ۸۳ پروژه راه اصلی به طول ۴۵۱ کیلومتر با ۶۳۳ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه راه‌های روستایی نیز گفت: ۷۸۰ کیلومتر راه روستایی در قالب۹۹ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۹۰ میلیارد تومان در استان در حال احداث است.

وی گفت: اگر منابع موردنظر به طور کامل اختصاص پیدا کند بسیاری از مشکلات راه‌ها برطرف می‌شود اما به دلیل تامین نشدن تمام اعتبارات برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.