شناسهٔ خبر: 8413 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با عباس آخوندی؛

دستاوردهای حضور وزیر راه و شهرسازی در نمایشگاه هوایی فرانسه/ مذاکره با فعالان صنعت هوایی، ریلی، جاده‌ای و ساختمان در پاریس/ اتفاقات خوبی در انتظار صنعت هوانوردی ایران

حضور وزیر راه در پنجاه و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی بورژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی یک روز اخیر در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس ملاقات‌های بسیار خوبی با فعالان و عرضه کنندگان بخش‌های مختلف داشته‌ام و اتفاقات بسیار خوبی در آینده شاهد خواهیم بود گفت: در ادامه حضور در پاریس ملاقات‌هایی با شرکت‌های مهم در حوزه صنعت ساختمان، نوسازی ناوگان ریلی و جاده‌ای نیز خواهم داشت.

عباس آخوندی که در پاریس حضور دارد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پنجاه و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی بورژه فرانسه که از روز گذشته آغاز شده است، گفت: مهمترین دستاوردهای هوانوردی جهان در نمایشگاه پاریس به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه تمام فعالان صنعت هوانوردی جهان آخرین دستاوردهای خود را در بخش‌های تولید هواپیما، سیستم‌های کنترل و مدیریت ترافیک هوایی، سیستم‌های ایمنی و سایر سیستم‌های پیشرفته صنعت هوانوردی هواپیما و هلیکوپتری ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر میانگین سن ناوگان هوایی ایران حدود ۲۰ سال است با ادامه روند فعلی میانگین عمر ناوگان هوایی در ایران طی ۱۰ سال آینده به ۳۰ سال افزایش پیدا خواهد کرد و بسیاری از هواپیماهای ما قادر به ارائه خدمات و فعالیت نخواهند بود بنابراین توسعه ناوگان هوایی ایران یک موضوع بسیار مهم است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی انجام شده برای ۱۰ سال آینده نیازمند فعالیت ۴۰۰ هواپیمای جدید در ناوگان ایران هسیتم که ارزش دلاری آن حدود ۲۰ میلیارد دلار است ادامه داد: بنابراین این نمایشگاه یک بازار بسیار مهم برای تمام دنیا محسوب می‌شود.

آخوندی افزود: علاوه بر بخش ناوگان حمل و نقل هوایی، توسعه فرودگاه‌ها و احداث ترمینال‌های مسافری نیز باید مورد توجه باشد. ما در حال حاضر در حال احداث ۹ ترمینال مسافری در فرودگاه‌های کشور برای اعزام و پذیرش سالانه ۵۰ میلیون مسافر هستیم که این نمایشگاه از این جهت نیز می‌تواند یک بازار داخلی و بین‌المللی بسیار مهمی برای ایران باشد.

ایجاد ۶ هزار کیلومتر مسیر جدید هوایی در سال گذشته

آخوندی با بیان اینکه در سال گذشته ۶ هزار کیلومتر مسیر جدید هوایی در کشور ایجاد شد به پایگاه خبری وزارت راه گفت: سیستم‌های کنترل و مدیریت ترافیک هوایی در آسمان ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این نمایشگاه می‌تواند فضای مناسبی برای بررسی سیتم‌های روز دنیا باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای آشنایی با آخرین دستاوردهای فناوری در سطح جهان و مذاکره با عرضه کنندگان خدمات صنعت حمل و نقل هوایی به دعوت مسئولان وزارت حمل و نقل فرانسه در این نمایشگاه حاضر شده‌ام گفت: طی یک روز اخیر در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس ملاقات‌های بسیار خوبی با فعالان و عرضه کنندگان بخش‌های مختلف داشته‌ام و اتفاقات بسیار خوبی در آینده شاهد خواهیم بود.

وی درباره سایر برنامه‌های خود در حاشیه بازدید از نمایشگاه هوایی در فرانسه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در ادامه ملاقات‌هایی با شرکت‌های مهم در حوزه صنعت ساختمان، نوسازی ناوگان ریلی و جاده‌ای نیز خواهم داشت.

در این سفر علیرضا جهانگیریان معاون وزیر راه و شهرسازی و فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی«هما» نیز وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند./

نظر شما