شناسهٔ خبر: 84549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با چهارمین روز گرامیداشت هفته دولت صورت پذیرفت :

آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه عمرانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران

گلنگ زنی عملیات اجرایی ۳ پروژه عمرانی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران همزمان با هفته دولت آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، همزمان با چهارمین روز گرامیداشت هفته دولت، کلنگ سه پروژه عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال به زمین زده شد.

مهندس عباسعلی نجفی  در آیین آغاز به کار پروژه های شهرستان های جویبار-قائمشهر و سوادکوه شمالی افزود: هفته دولت مهمترين مناسبت تقويمي دستگاه هاي اجرايي و زمان گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر بوده ، لذا اين اداره كل با افتتاح ۶۹ پروژه در حوزه راهداری شامل اجرای روکش آسفالت ، احداث دیوارهای حفاظتی ، تعمیر و مرمت پل های بزرگ و احداث روشنایی  و۸  پروژه در حوزه فنی و نظارت و ۱پروژه از معاونت حمل و نقل وبا آغاز به کار ۷ پروه عمرانی جمعا" به مبلغ۸۲۰ ميليارد سهمي کوچک در گراميداشت اين هفته دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطر نشان ساخت : عملیات تعریض محور شیرگاه _ بابل حدفاصل ابتدای بلوار شهری تا سه راهی کلیج خیل بطول تقریبی ۲ کیلومتر و عرض ۵متر ، بهسازی و تعریض محور فرعی جاده نظامی به طول۲ و نیم کیلومتر شهرستان قائمشهر و احداث و تعریض  پل بتنی لاریم با سه دهنه به طول ۳۵ متر در محور  محور ساری- کوهیخیل –بابلسر با هدف ارتقای ایمنی  و تسهیل در تردد کاربران جاده ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: مازندران به دليل شرايط اقليمي و جغرافيايي همواره در فصول مختلف سال گردشگران و مسافران بي شماري را از سرتاسر ميهن عزيزمان پذيرا بوده ، از اين رو محورهاي مواصلاتي اين استان همواره پرحجم و پرتردد مي باشداز این رو عملیات نگهداری و ایمن‌‌‌سازی محورهای استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ضمن قدردانی از همراهی و تعامل بخش خصوصی شامل پیمانکاران، مشاوران و سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد با همراهی بخش خصوصی و پیمانکاران ، زمینه ارتقاء و بهبود وضعیت زیرساخت‌های حوزه راه و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای فراهم شود.

این مراسم با حضور    نمایندگان مردم شهرستانهای سیمرغ، جویبار، قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار قائمشهر ،جویبار،سوادکوه شمالی و سایر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی است.​