شناسهٔ خبر: 85757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان شرقی

photo_2020-10-05_09-58-15.jpg ارتقای ايمنی تردددربزرگراه شهيدکسايی تبريزبايد دراولويت اقدامات دستگاههای ذی ربط قرارگيرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه  با اشاره به ثبت ۱۲۰  هزار تردد روزانه در بزرگراه شهید کسایی بر همکاری دستگاههای ذیربط  برای ارتقای ایمنی تردد در این بزرگراه  که ۴ درصدتصادفات  کل محورهای استان را شامل می شود تاکید کرد.

اورجعلی علیزاده همچنین گزارشی درمورد برنامه های طراحی شده در هفته ایمنی حمل ونقل (۲۵ الی ۳۰ آبان) ارائه کرد وخواستار همکاری اعضای کمیسیون  ایمنی استان دراجرای آنهاشد.

وی همچنین باتوجه به نقش مهم حمل مواد خطرناک درجاده ها بر الزام صاحبان این نوع کالاها برای ارائه مشخصات دقیق محموله خودبرای انتخاب خودرو مناسب برای حمل این نوع مواد اشاره کرد.

فرمانده رئیس پلیس راه استان نیز در این جلسه گزارشی درمورد آخرین آمار سوانح و حوادث جاده‌ای استان ارائه کرد.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان شرقی  درچهارمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان تلاش برای سلامت هرچه بیشتر مردم را از مهم‌ترین وظایف تمامی مسئولان برشمرد و افزود: ایمن سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری، از جمله عوامل دخیل در جلوگیری از صدمه به سلامتی مردم است.

جوادرحمتی در بخشی از سخنان خود از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات برون شهری استان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال خبر داد و گفت: از تلاش‌ها و زحمات تمامی عوامل دخیل در این خبر بسیار خوشحال کننده، قدردانیم 

درپایان وی تصریح کرد: تصمیمات ما باید به شکلی باشد که راه، عامل اصلی تصادف در محوربزرگراه کسایی  نبوده و با برنامه ریزی مدون و میان مدت ؛ ایمنی سفر در این مسیر راافزایش دهیم .