شناسهٔ خبر: 165330 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت ۲۳۰ واحد مسکونی برای جابه‌جایی ساکنین منطقه منبع آب اهواز

4 خالدی اهواز معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ساخت ۲۳۰ واحد مسکونی برای جابه‌جایی ساکنین منطقه منبع آب اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت تولید مسکن در استان اظهار کرد: یکی از موضوعات جدی ستاد بازآفرینی شهری تولید مسکن است که این موضوع باید در مناطقی که در معرض خطر هستند انجام شود و سکونتگاه‌های غیرمجاز به علت رعایت نکردن ضوابط فنی در ساخت و ساز از جمله مناطقی است که نیازمند اجرای این طرح هستند.

وی در خصوص جابه‌جایی ساکنین منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

جامع افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحدها بیش از ۷۰ درصد است.

جامع تصریح کرد: این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است.

بر اساس این گزارش محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.