شناسهٔ خبر: 88351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

خسارت کرونا به شرکت های مسافربری در همدان

کرونا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از کاهش ۷۰ درصدی مسافربری ناوگان حمل ‌و نقل برون‌شهری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( همدان)، صفر صادقی راد با اشاره به اینکه رانندگان مسافربری برون شهری به دلیل کاهش تقاضای سفر ناشی از شیوع کرونا متضرر شده‌اند، اظهار داشت: به هر یک از شرکت‌های مسافربری ۱۲ میلیون تومان و به رانندگان شش میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه است.

وی همچنین با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی سفر در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه ابراز داشت: امسال یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۸۰ سفر انجام شد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۳ میلیون و ۹۳۸ هزارو ۳۶۵ مورد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان به محدودیت‌های اعمالی برای تهیه بلیت‌ها و تشویق مسافران به خرید بلیت به شکل اینترنتی اشاره کرد و یادآور شد: تشدید استفاده از ماسک، تشویق مسافران به خرید اینترنتی بلیت، محدودیت ظرفیت ناوگان مسافربری برون‌شهری (ظرفیت ۵۰ درصدی در اتوبوس‌ها و سوار کردن سه مسافر در سواری‌ها) از جمله اقداماتی است که با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده است .

صفر صادقی راد ادامه داد: مقرر شده است تا مسئولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیت وضعیت کرونایی مسافر را از طریق ارسال کد ملی و سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.