شناسهٔ خبر: 90422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

با احداث تونل چری، ۴۰ پیچ خطرناک در محور شهرکرد- بازفت حذف می شود

DM2A4678.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید از تونل گردنه چری اظهار داشت: با احداث تونل گردنه چری، ۴۰ پیچ خطرناک شامل نقاط حادثه خیز و برف گیر در محور شهرکرد- بازفت حذف می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، مدیرکل راه و شهرسازی در بازدید از تونل گردنه چری با اعلام این مطلب، گفت: ساخت این تونل از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تا سال گذشته روند اجرای آن بسیار کند بوده که در امسال و با سرعت گرفتن پروژه، ۳۵۰ متر از حفاری تونل انجام  و در مجموع ۵۰۰ متر تاکنون حفاری شده است.

حسینعلی مقصودی ادامه داد: با توجه به نوع و جنس زمین و به دلیل وجود مخاطرات و افزایش ایمنی کار و همچنین حفظ پایداری تونل، بحث لاینینگ هم باید در اولویت روند اجرای تونل قرار گیرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین از برگزاری مراحل مناقصه و تشریفات انتخاب پیمانکار برای شروع به کار خروجی تونل از ابتدای سال آینده خبر داد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری برای احداث تونل هونی در گردنه تاراز، گفت: مطالعات این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده و با احداث این تونل ۳۰ کیلومتر مسیر خوزستان به فلات مرکزی کشور کوتاه تر خواهد شد.

مقصودی افزود: در تلاش هستیم با همکاری مدیران استان خوزستان و با هماهنگی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این پروژه نیز اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید احداث محور شهرکرد ـ بازفت را از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی استان دانست و گفت: این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بودجه سال آینده مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است.

اله کرم نصیری افزود: این طرح تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و تسهیل در ترددها به دنبال خواهد داشت و مسیر ارتباطی استان به مناطق جنوبی از جمله استان خوزستان را کوتاه‌تر و ایمن‌ می‌کند.

وی ادامه داد: تونل چری به طول ۳۴۵۰ متر یکی از مهمترین قطعات این مسیر ارتباطی به شمار می‌رود که با احداث و بهره‌برداری از آن، نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های پرخطر منطقه رفع و جاده ارتباطی استان به مسجدسلیمان در استان خوزستان ۱۳ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

گفتنی است در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امام جمعه و فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز حضور داشتند.