شناسهٔ خبر: 91002 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح واحدهای مسکونی ملی از اردیبهشت ۱۴۰۰ / شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر ابلاغ شد/ تصویب ۴۲۰ میلیاردتومان اعتبار در هیات وزیران برای ارایه تسهیلات و بازسازی سی‌سخت

شهر تهران فعال شدن بیش از ۵۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور، ابلاغ شیوه‌نامه تشخصی صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر، احداث ۷۰ بیمارستان سازمان مجری در دولت تدبیر و امید، حل مشکلات برخی پروژه‌های مسکن مهر هشتگرد، افتتاح بیمارستان سراوان و تکمیل بیمارستان کازرون بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته آخر اسفند در حوزه مسکن و شهرسازی به وقوع پیوست به شرح زیر است.

پروژه‌های مسکن ملی فعال از ۵۱۰ هزار واحد عبور کرد

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه بهترین راه خانه‌دار شدن مردم از طریق اقدام ملی مسکن است از مردم خواست نسبت به واریز وجوه خود برای تکمیل به موقع واحدها اهتمام داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و کمک به خانه‌دار شدن مردم، گفت: در شهرهایی که متقاضی مسکن وجود داشت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام و زمین تامین شد که در برخی از شهرها نیز ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است و برخی نیز تکمیل شده‌اند که به زودی بهره‌برداری می‌شوند.

احداث ۷۰ بیمارستان به فرمان رییس‌جمهوری در دولت تدبیر و امید

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۶ اسفند در سفر به سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح بیمارستان ایرانهمر در سراوان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیمارستان ایرانمهر توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شده است، گفت: بیمارستان ایرانمهر هفتادمین بیمارستانی است که وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید احداث کرده است.

وزیر راه و شهرسازی احداث بیمارستان‌ها را در دولت تدبیر وامید بر اساس تاکیدهای رییس جمهوری برای توسعه نظام سلامت پرشتاب خواند و افزود: امیدواریم بیمارستان به بهترین نحو به بهره‌برداری برسد و مردم از نظر سرانه‌های بهداشتی و درمانی در استان دغدغه‌ای نداشته باشند.

شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ابلاغ شد

از سوی وزیر راه و شهرسازی و به منظور افزایش کیفیت ارایه خدمات مهندسی و در اجرای ماده ۱۴ و ۱۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر به تمامی مدیران راه و شهرسازی ابلاغ شد.

مشکلات برخی پروژه‌های مسکن مهر هشتگرد حل شد

احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام مسکن مهر استان البرز در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت و مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به زودی و قبل از پایان دولت تدبیر و امید، خبر داد.

ساختمان بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی ایرانمهر سراوان افتتاح شد

هفته گذشته بیمارستان ایرانمهر در سراوان استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد. علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر، گفت: اعتبار ساخت این بیمارستان ۱۱۳۴میلیارد ریال است.  بیمارستان در زمینی به مساحت ۴۰ هزار و ۴۳۸ مترمربع در ۵ طبقه احداث شده است. مساحت ساختمان اصلی ۱۶ هزار و ۵۷۹ مترمربع، ساختمان های جنبی یکهزار و ۳۱۰ مترمربع و مساحت کل زیربنا ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمربع است

بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی کازرون با ۸۰ میلیاردتومان تکمیل می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی کازرون از سر گرفته شد اعتبار تکمیل آن را که هم‌اکنون زیر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد۸۰ میلیاردتومان برشمرد.

تشکیل دبیرخانه تعامل دولت با بخش خصوصی برای تولید مسکن

 معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی برای تولید مسکن تقویت می‌شود از تشکیل دبیرخانه تعامل دولت با بخش خصوصی برای تولید مسکن در وزارت راه و شهرسازی، خبر داد.

آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهر زلزله زده سی سخت

وزارت راه وشهرسازی در اطلاعیه ای از آغاز ثبت نام متقاضیان واحد های مسکونی در طرح اقدام ملی در شهر زلزله زده سی سخت حداکثر تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۹ اسفند خبر داد.

واحدهای مسکن ملی از فروردین ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح می‌شود

 مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن ملی از فروردین ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح می‌شود، پیشرفت کلی پروژه‌های مسکن ملی را در حدود ۲۵ درصد برشمرد.

زمین طرح اقدام ملی مسکن برای زلزله‌زدگان سی‌سخت تامین شد

 مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه زمین طرح اقدام ملی مسکن برای زلزله‌زدگان سی‌سخت نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است بر ثبت‌نام متقاضیان واجدشرایط تا ۲۹ اسفند تاکید کرد.

همکاری ایران و ژاپن در بهره‌مندی از تکنولوژی‌های کاهش مخاطرات زلزله تقویت می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان بر بهره‌مندی از تکنولوژی‌های کاهش مخاطرات زلزله تاکید کرد و گفت: میراگرها وجداگرهای لرزه‌ای تکنولوژی‌های نوینی هستند که شرکت‌های دانش‌بنیان داخل از نظر تولید و بهره‌مندی از آنها توان بالایی را کسب کرده‌اند.

تصویب ۴۲۰ میلیاردتومان اعتبار در هیات وزیران برای ارایه تسهیلات و بازسازی سی‌سخت

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هیات وزیران ۴۲۰ میلیاردتومان برای پرداخت تسهیلات و بازسازی سی‌سخت مصوب کرد از پرداخت ۸ میلیاردتومان بلاعوض به زلزله‌زدگان خبر داد.