شناسهٔ خبر: 93299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در ارتباط مستقیم با مردم است

بازدید معاون وزیر از کردستان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت وگستردگی فعالیت های وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های مجموعه خدمت‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در ارتباط مستقیم با مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( کردستان)، نعمت الله ترکی که برای بازدید و دیدار با مدیران و کارکنان حوزه راه و شهرسازی به کردستان سفرکرده است در جمع اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گفت :  آنچه وظیفه ما را دروزارت عظیم راه و شهرسازی دوچندان کرده ارتباط حدود ۹۰ درصد از فعالیت های مجموعه وزارت بصورت مستقیم با مردم است و این میطلبد که هم در ستاد وزارتخانه و هم در ادارات کل استانی به عنوان صف ، برنامه ریزی مناسب داشته باشیم .

وی با اشاره به دغدغه های مطرح شده از سوی مدیران عضو شورای هماهنگی راه وشهرسازی کردستان تاکید کرد :  نگرانی های مطرح شده دغدغه های درستی است که این خود ناشی از عدم تطابق و نقص چارت و تشکیلات سازمانی با وظایف تعریف شده برای ادارات و سازمان های زیرمجموعه بعد از ادغام ۲ وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی است .

سیستم پویا و توانمند چاره رفع نقایص تشکیلاتی است

ترکی در ادامه عنوان کرد:  راه برون رفت از مشکلات بوجود آمده پویا و توانمند کردن سیستم است که هرچه با برنامه ریزی ومطالعه در رسیدن به اهداف تعیین و ابلاغ شده گام برداریم سبب پویا شدن سیستم شده و این خود رضایت مندی خدمت گیرندگان را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیرراه و شهرسازی خاطرنشان کرد:  اساس وفلسفه تشکیل شورای هماهنگی راه و شهرسازی در استان‌ها نیز تعامل دستگاه‌های استانی زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی برای حل مشکلات و نواقص ناشی از ساختار تشکیلاتی در جریان عمل است.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان‌ها خواستار فعال نمودن دبیرخانه شورای هماهنگی استان‌ها شد و گفت: از آنجایی که شورای هماهنگی راه و شهرسازی در استان‌ها برای ایجاد هماهنگی بین بخشی تشکیل شده، تاکید می‌شود دبیرخانه شورا فعال باشد و جلسات ماهانه برای بررسی موضوعات خاص مجموعه در همه حوزه ها برگزار شود.

ترکی افزود: پیگیری برنامه‌های ابلاغی ستاد وزارتخانه وظیفه مهمی است که شورای هماهنگی استان‌ها باید در دستور کار قرار دهد.

پاسخگویی به موقع و تصمیم جمعی در مقابل انتظارات دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از دیگر وظایفی بود که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی باید در شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان‌ها مدنظر باشد .

نعمت‌الله ترکی تاکید کرد: برابر دستور صریح مقام عالی وزارت مبنی بر اینکه مشکل مسکن پرسنل تمامی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی باید مرتفع و این موضوع باید در شورای هماهنگی استان‌ها بررسی و پیگیری شود، چنانچه در این راستا پیگیری‌ها نتیجه نداد مراتب به ستاد وزارتخانه اعلام کنید تا نسبت به آن اقدامات لازم انجام گیرد.

تشکیل صندوق رفاه کارکنان وزارت راه وشهرسازی

وی به مسئله مهم معیشت پرسنل اداره های زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی در استان‌ها نیزاشاره کرد و گفت: این مهم نیز باید بطور جدی در شورای هماهنگی استان‌ها مورد پیگیری قرار گیرد و راهکارهای بهبود وضعیت معیشت پرسنل، همسان سازی پرداختی‌ها، تسهیلات قابل واگذاری بررسی شده که سعی ما این است و پیشنهاد نیز داده ایم تا صندوقی به نام صندوق رفاه کارکنان وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود تا دستگاه‌هایی که زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی بوده و به تبع فعالیت‌های اختصاصی‌شان کسب درآمد دارند بخشی از درآمدشان را به این صندوق واریز کنند و مبالغ واریز شده در جهت معیشت پرسنل (مجموعه پرسنل وزارت راه و شهرسازی ) هزینه شود .

نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی همراه با مهدی امیدی مدیرکل پشتیبانی و رفاه در سفر دو روزه خود به استان کردستان ضمن دیدار با نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مرادنیا استاندار کردستان با مدیران و کارکنان اداره کل راه وشهرسازی نیز  دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات، درخواست ها و دغدغه های آنان قرار گرفت.