شناسهٔ خبر: 94244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگهداری راه در محور روستای بیت صیوان-رامشیر ادامه دارد

روکش اسفالت جاجرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اجرای پروژه لکه گیری و روکش آسفالت ۶ کیلومتر از جاده روستای بیت صیوان به سمت شهرستان رامشیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، محمد جولانژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اجرای پروژه لکه گیری و روکش آسفالت ۶ کیلومتر از جاده روستای بیت صیوان به سمت شهرستان رامشیر خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته علاوه فعالیت های جاری راهداری از جمله شانه سازی راه، اصلاح شیب و شیروانی، چاله پرکنی، تنقیه پل ها و آبروها، لکه گیری و روکش آسفالت ۹ کیلومتر مسیر رفت و برگشت سه راهی سرانجام به رامشیر، خط کشی محور سه راهی کوپال-رامشیر و رامشیر به ماهشهر، ایمن سازی ۴۰ دستگاه پل سه راهی کوپال-رامشیر و نصب ۶۰۰ متر هندل پل مشراگه و نصب بازتاب ایمنی در مسیرهای دوطرفه شهرستان رامشیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه این جاده هنوز نیازمند ایمن سازی است، بیان کرد: چهارخطه کردن محورها و به طور کلی تغییر و ارتقای مشخصات جاده ها در حوزه کاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیست و این اداره وظیفه حفظ و نگهداری راه ها را برعهده دارد.

جولانژاد ادامه داد: به منظور کاهش تصادفات جاده ای در این محور که به صورت عمده تصادفات عابران پیاده در مقاطع روستایی است، سال گذشته با وجود محدودیت های اعتباری، ایمن سازی نقاطع پرحادثه از جمله در روستای های بیت صیوان، عبدالله عموری و بیت باوی با ایجاد روشنایی طولی انجام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ایجاد روشنایی در حوزه ارتقای ایمنی راه ها است و در کاهش تصادف ها تأثیر بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه لکه گیری و روکش آسفالت ۶ کیلومتر از جاده روستای بیت صیوان به سمت شهرستان رامشیر در حال انجام است و بخشی از مشکلات رویه راه این محور در امسال مرتفع خواهد شد.

جولانژاد تصریح کرد: بهبود کامل وضعیت این محور در یک زمان بندی دو ساله امکان پذیر است اما اقدامات مستمر برای نگهداری راه در محور یاد شده انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد؛ شهرستان رامشیر از ۵۸۸کیلومتر راه برخودار است که ۱۲۳ کیلومتر آن راه اصلی و ۴۶۵ کیلومتر آن راه فرعی و روستایی است.