شناسهٔ خبر: 94836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پاوه اعلام کرد:

پیش بینی ۳۲ میلیارد برای ساخت پلیس راه پاوه

کرمانشاه - شهریاری پاوه رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پاوه اعلام کرد: ایجاد پاسگاه پلیس راه پاوه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۹۰ است که پس از جانمایی، تایید ناجا و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغازشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) ،  ابراهیم شهریاری رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پاوه با بیان اینکه پیمانکار این پروژه مشخص شده است، گفت: ایجاد پاسگاه پلیس راه پاوه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده است که پس از جانمایی، تایید ناجا و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز و برای ساخت ساختمان این پاسگاه ۳۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و مجری این پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه است.

شهریاری طول راه های محور های مواصلاتی منطقه اورامانات را یک هزار و ۹۵۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: اکنون پاسگاه پلیس راه روانسر ­ پاوه درمحدوده شهرستان روانسر امورات مربوط به چهار شهرستان منطقه اورامانات را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه ۲۵ درصد راه های استان کرمانشاه در منطقه اورامانات قرار دارد، فعالیت یک پاسگاه پلیس راهنمی تواند به این منطقه خدمات ارائه دهد.  

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه افزود: برای کاهش تصادفات و سهولت در کار مردم ایجاد پاسگاه پلیس راه پاوه با ۶۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

اورامانات به منطقه ای در شمال غربی استان کرمانشاه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان های روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه اطلاق می شود.