شناسهٔ خبر: 95454 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

بزرگ‌ترين تونل غرب آسيا در آزادراه تهران-شمال در دولت دوازدهم افتتاح شد/افتتاح بیش از ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه با ارزش بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان/ ارتقای ۶۰ درصدی طول بزرگراه‌های کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی افتتاح بزرگ‌ترين تونل غرب آسيا در آزادراه تهران-شمال در دولت دوازدهم و افتتاح بیش از ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه با ارزش بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان بخشی از مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل ونقل جاده‌ای کشور در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افتتاح بزرگ‌ترين تونل غرب آسيا در آزادراه تهران-شمال در دولت دوازدهم

وزير راه و شهرسازى در جريان بازديد از منطقه دو آزادراه تهران-شمال از افتتاح باند رفت تونل البرز در روزهاى پايانى دولت دوازدهم خبر داد.

ارتقای ۶۰ درصدی طول بزرگراه‌های کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

محمداسلامی وزیر راه وشهرسازی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های حمل و نقل که با دستور رییس جمهوری به افتتاح رسید، گفت: درحوزه راه در ۱۷ استان ۲۶ پروژه، ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید حدود ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، ایجاد شده است که در بخش بزرگراه‌ها حدود ۶۰ درصد افزایش طول بزرگراه‌های کشور را تجربه کردیم که این دستاوردی بزرگ و ماندگار است که کمک کرده تا ظرفیت جابه‌جایی افزایش پیدا کند و با افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر، دستاوردهای ملموسی را برای مردم به ارمغان آوردیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: در این دوره بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی به راه‌های آسفالته روستایی کشور افزوده شد.

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان پروژه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور

آغاز بهره برداری از چهار طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شامل نوسازی ناوگان، راه روستایی (ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه ها با اعتبار ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در این مراسم که در محل پروژه پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در استان لرستان و به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور برگزار شد، گفت: امروز پروژه‌های سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در چهار حوزه نوسازی ناوگان، راه روستایی(ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه ها با اعتبار ۱۴۲۰۰میلیارد تومان تقدیم مردم می‌شود که ۵۰۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه راهداری است درمجموع طی سال گذشته و امسال ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار و به صورت امانی با امکانات سازمان انجام شده است.

طول بزرگراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید ۱.۶ برابر شد

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور گفت: طول بزرگراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید ۱.۶ برابر شد.

تلاش‌هاى وزارت راه در تكميل تونل البرز در منطقه ٢ آزادراه تهران-شمال ستودنى است

رييس سازمان برنامه و بودجه ضمن بازديد از آزادراه تهران-شمال از تلاش‌هاى وزارت راه و شهرسازى در تكميل تونل البرز،بزرگترين تونل غرب آسيا قدردانى كرد.

پیش‌بینی جابه جایی کالاهای اساسی توسط ۲۵۰۰ کامیون از بندر امام‌خمینی(ره)

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:با توجه به ظرفیت بندر امام خمینی (ره) و تمهیدات اندیشیده شده، پیش بینی می شود جابجایی کالاهای اساسی از این بندر توسط روزانه حدود ٢۵٠٠ کامیون انجام شود.

با اتمام تونل دوم حیران گره ترافیکی در مسیر اردبیل -آستارا باز خواهد شد

بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح تونل دوم حیران مشکل مسافران و گردشگران ورودی به استان اردبیل از سمت آستارا رفع شده و گره ترافیکی در این مسیر باز خواهد شد.

آغاز عرضه مستقیم روغن موتور با نرخ مصوب در پایانه بار بندر امام خمینی(ره)

مدیر کل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز عرضه مستقیم روغن موتور با نرخ مصوب و بدون واسطه در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) بین رانندگان خبر داد.

تخصیص لاستیک با نرخ دولتی برای رانندگان حمل کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تخصیص یک جفت لاستیک تشویقی به رانندگانی که اقدام به حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی (ره) کنند، خبر داد.

انجام مطالعات میدانی راه ها و باند فرودگاه های کشور به روش نفوذ دینامیکی مخروط(DCP)

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت  آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای انجام مطالعات میدانی راه‌ها و باند فرودگاه‌ها از توانمندی روش نفوذ دینامیکی مخروط (DCP) استفاده می‌کند.