شناسهٔ خبر: 95937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد در جاده های خراسان شمالی افزایش یافت

کرمانشاه - تردد شمار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان شمالی گفت: در چهارماهه نخست امسال شمار ترددکنندگان در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان شمالی گفت:  در ۴ ماهه امسال ورود دو میلیون و ۳۹۰ هزار و ۸۲۶ دستگاه خودرو به استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد افزایش دارد.

شهامت افزود: در ۴ماهه نخست سال گذشته دو میلیون و ۶۱ هزار و ۴۱ دستگاه خودرو به استان وارد شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان شمالی تصریح کرد: تردد خروجی از استان نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۷درصد افزایش دارد.

شهامت گفت: در ۴ ماهه امسال خروج دو میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۱۰ دستگاه خودرو از استان ثبت شده است که این رقم در بهار سال گذشته دو میلیون و ۳۲ هزار و ۳۲۹ دستگاه خودرو در استان گزارش شده است.

وی با اشاره به تلاش برای هوشمندسازی کنترل ترددهای جاده ای در استان گفت: اکنون ۲۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۲۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت فعال در سطح جاده های استان نصب شده که تردد در جاده ها به وسیله این تجهیزات رصد و کنترل می شود و علاوه براین تعداد ۲۳دوربین کنترل سرعت در اختیار پلیس راه استان برای کنترل سرعت قرار دارد و مهمترین علت تصادفات استان خواب آلودگی و خستگی و سرعت غیرمجاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تردد وسایل نقلیه عبوری از استان به وسیله ۵۱ دستگاه ترددشمار نصب شده در سطح جاده های استان مخابره می شود.